کد خبر: ۴۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
زاکانی:

حماسه ۹ دی نقشه‌های فتنه‌گران را نقش برآب کرد

شهردار تهران با پرداختن به حماسه ۹ دی گفت: ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه‌گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در راهپیمایی حماسه ۹ دی که بعدازظهر امروز- شنبه ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲- در میدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است، با بیان اینکه امروز روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است، اظهار کرد: ۱۴ سال پیش در چنین روزی طومار فتنه گران در ایران اسلامی با حضور مردم بسته شد.

وی با اعلام اینکه ما در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سرباز دین و میهن قرار داریم و همچنین در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) هستیم، یادآور شد: ما به مکتب اهل بیت مفخریم؛ هررهی در مکتب اهل بیت باشد بن بست ندارد.

زاکانی با بیان اینکه ما در این ایام در سوگ مردم فلسطین و سردار سید رضی موسوی هستیم، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۸۰ روز از خون آشامی رژیم صهیونیست می گذرد که شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر از مظلومان فلسطینی را توسط رژیم کودک کش اسرائیل و دیگر عناصر شامل آمریکا و دیگر کودک کشان به دنبال داشته است. این اتفاق پیروزی نیست بلکه شکست بزرگی است و رژیم صهیونیستی باید این شکست را بپذیرد.

زاکانی با بیان اینکه اگر شهادت حاج قاسم برای آمریکایی ها امنیت، آرامش و حضور مستمر در منطقه را به دنبال داشت، حتما شهادت سید رضی موسوی هم برای آمریکا برکاتی خواهد داشت، گفت: امروز آمریکا پشیمان تر از هر روزی است و بی شک رژیم کودک کش اسرائیل نیز انگشت بر دهان خواهد داشت و نالان این ایام را پشت سر می گذارد.

دشمنان یک لحظه از تقابل با انقلاب و جنایت علیه آن دست نکشیده‌اند

وی افزود: در زمان انقلاب اسلامی پایگاه جهانی در قالب آزادی ملت ها و تمام انسان ها از دست استکبار با احیای دین و معنویت آغاز شد و مورد کینه دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت. دشمنان یک لحظه از تقابل با این انقلاب و ذره ای از جنایت علیه انقلاب دست نکشیده‌اند.

 ایستادگی ملت ایران باطل السحر دشمنان

زاکانی با تأکید بر اینکه ملت شریف ایران در مقابل آمریکای جنایتکار به عنوان رأس فتنه و باطل و سیاهکاری های دشمنان ایستادگی کرد، گفت: ملت رشید ایران در برابر این دوگانگی اعتراض کرد و یک لحظه سکوت نکرد و با حضور خود باطل السحر دشمنان انقلاب شد.

وی با اعلام اینکه مردم در خط دفاع از انقلاب اسلامی برخاستند، اظهار کرد: امروز گردهم آمدیم تا در روز بصیرت و آگاهی و میثاق با امام و مقام معظم رهبری مروری بر جنایات رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آمریکا در سابقه ننگین خود کودتای سال ۱۳۳۲ را رقم زد و از رژیم ستمشاهی حمایت کرد و طوماری از سیاهی ها را ایجاد کرد، در زمان انقلاب ساکت ننشست، یادآور شد: آمریکا مقابل امام و مردم ایستاد اما انقلاب به پیروزی رسید و با این وجود دشمنی آمریکا به پایان نرسید و با ترور، جنگ هشت ساله این اقدامات ادامه یافت اما شکست و ناکامی پس از شکست و ناکامی رقم خورد با این حال عبرت نگرفت و به دنبال جنگ نرم رفت.

وی با بیان اینکه با شروع یک جنگ ترکیبی تمام ارکان پس از ۴۵ سال مورد هدف قرار گرفت، تصریح کرد: دشمن با ایجاد جریانات انحرافی و باورهای غلط در رابطه با دین و مخدوش کردن نگاه امامین انقلاب اسلامی قصد در مواجهه مستقیم با این امامین داشت و امیدواریم پرچم این انقلاب به صاحب اصلی آن سپرده شود.
نظرات بینندگان