کد خبر: ۴۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۷ دی ۱۴۰۲
سردار سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سید رضی موسوی یکی از باسابقه‌ترین و مؤثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود و هیچ‌گاه لباس جهاد را از تن درنیاورد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سید رضی موسوی در میدان امام حسین (ع) تهران، گفت: شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام برادر عزیزمان سید رضی موسوی را به حضرت صاحب‌الزمان، رهبر انقلاب، امت بزرگ اسلام، ملت شریف ایران و خانواده عزیز و گرانقدر آن شهید تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: شهید موسوی یکی از پرسابقه‌ترین، میدان دیده‌ترین و مؤثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود. تقریباً ۳۳ سال او در دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام، دفاع از مجد و عظمت اسلام، دفاع از نوامیس مسلمانان، دفاع از حیثیت و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها در قلب حوادث مانند کوه ایستاد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: او در ۴۵ سال زندگی جهادی خود لباس جهاد را از تن به در نیاورد و میدان جهاد را ترک نکرد. شهید سید رضی صادق الوعد بود و به همه وعده‌های خود وفا می‌کرد.

وی افزود: حتی در تصویر چهره او که در مقابل دید شما است، جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رأفت نسبت به مؤمنان را مانند آنچه خصلت اصحاب پیامبر است، می‌بینید. اگر از نزدیک چهره جذاب او را می‌دیدید، می‌دیدید که چگونه در همه وجود انسان نفوذ می‌کرد. آرام، متواضع و نجیب بود. در سخت‌ترین بمباران‌ها جبهه مقاومت را پشتیبانی می‌کرد.

وی افزود: شهید رضی موسوی ستون محوری خیمه‌ای بود که در شرق مدیترانه، سوریه و لبنان یک جبهه وسیع را علیه آرایش جهانی از دشمنان اسلام حمایت می‌کرد. آنچه امروز به عنوان بخش مهمی از سازه محکم قدرت مسلمانان در سوریه و فلسطین وجود دارد، بی‌شک محصول مجاهدت‌های این فرمانده رشید است.

سرلشکر سلامی گفت: در این سال‌ها زیارت امام حسین (ع) و امام علی (ع) و شهدای کربلا را انجام نداده بود تا روز گذشته که با جسم قطعه قطعه شده درست شبیه اصحاب امام حسین علیه السلام در روز عاشورا موفق شد به زیارت آن ائمه بزرگوار مشرف شود.

وی افزود: او ثابت قدم بود. دشمن به خوبی و او را بهتر از ما می‌شناخت چون از او ضربات سنگینی خورده بود. بدون تردید نهضت عظیم فلسطین که امروز دشمن را در افسردگی، ناکامی، ناامیدی و یأس فرو برده است، محصول مجاهدت مردانی است که زمانی که زنده هستند بی نام و نشان هستند و فراوانند از این مردان بی ادعا که مقابل دشمنان ایستادگی کنند که مسلمانان آرامش و امنیت داشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات طوفان الاقصی، یک عملیات کاملاً فلسطینی بود و توسط فلسطینیان اجرا شد و هیچ جریان خارج از فلسطین در ایجاد این شگفتی بزرگ مداخله نداشت.

وی افزود: دیروز از زبان سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود، این دو موضوع از هم مستقل هستند. طوفان‌الاقصی از انتقام ما مستقل خواهد بود و در آنجا ما به عاملان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس کار داریم.

وی افزود: طوفان الاقصی واکنش فلسطینیان به ۷۵ سال جنایت و کشتار صهیونیست‌ها و شکستن یک بغض ۷۵ ساله بود، البته ما مسلمان هستیم و تا انتها کنار فلسطین می‌مانیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: اگرچه جبهه مقاومت در راهبرد فصل مشترک دارند، اما هر جبهه یک هویت ملی نیز دارد. انصارالله در سطح عملیات، خودش تصمیم می‌گیرد و به ما ربطی ندارد. گروه مقاومت در عراق یک هویت عراقی دارد، در حالی که ما به جبهه مقاومت متصل هستیم اما خودشان صاحب اراده هستند و در لبنان حزب الله نیز همانگونه است.

وی افزود: ما در عمل خود صادقیم، ما یک نظام رسمی و مقتدریم؛ وقتی هواپیما بدون سرنشین آمریکا را زدیم، گفتیم. وقتی در اربیل خانه و لانه صهیونیست‌ها را منهدم‌کردیم، گفتیم. ما هر عملی انجام دهیم می‌گوئیم و نمی‌ترسیم.

فرمانده کل سپاه گفت: بنابراین رسماً اعلام می‌کنم طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی بود. فلسطین توانمند است و حماس و جهاد در فلسطین سلاح تولید می‌کنند. این مقاومت پایان ندارد، آنچه پایان دارد تحمل رژیم صهیونیستی است. به زودی فلسطین پیروز و دشمنان جهان اسلام با سرافکندگی صحنه را ترک می‌کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: