کد خبر: ۴۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

تغییر رویکرد اجرایی نهضت‌ سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به این که در زادروز نهضت باید یک جهش دوباره در ماموریت‌ها، راهبردها و راهکارهای نهضت داشته باشیم، افزود: یکی از تغییراتی که در آینده نهضت باید اتفاق بیفتد، تغییر رویکرد اجرایی نهضت از تصدی‌گری به تنظیم گری است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا عبدی در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی و تجلیل از فعالان حوزه سوادآموزی شهر تهران، اظهارکرد: تشکیل نهضت سواد آموزی توسط امام راحل(ره) حرکتی بود که ریشه در اندیشه متعالی و فهم عمیق وی داشت.

وی با اشاره به این که پیام امام راحل(ره) در تشکیل نهضت سواد آموزی بر مبنای جریان مردمی و تکلیف الهی شکل گرفت، گفت: پیام امام راحل(ره) در همان روزهای اول انقلاب یک جریان بالنده اجتماعی در جهت هم افزایی ملی و رشد اجتماعی ایجاد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر این‌که ما باید بازتعریف جدیدی از سواد داشته باشیم، افزود: نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم توسعه، تعریف جدیدی از سواد ارائه می‌کند و در رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علما، اندیشمندان یک مصوبه در برنامه هفتم توسعه مبنی بر اینکه نهضت باید ادامه مسیرش به توسعه و تعمیق سواد، بازتعریف سواد و آموزش‌های دائمی و همگانی ادامه پیدا کند، تصویب شد.

وی با اشاره به این که در زادروز نهضت باید یک جهش دوباره در ماموریت‌ها، راهبردها و راهکارهای نهضت داشته باشیم، افزود: یکی از تغییراتی که در آینده نهضت باید اتفاق بیفتد، تغییر رویکرد اجرایی نهضت از تصدی‌گری به تنظیم گری است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه نهضت یک جنبش همگانی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در گام بعدی باید همت خود را معطوف به مردمی سازی نهضت کنیم. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدی در پایان با اشاره به اینکه در دولت جدید از ۹۷ درصد باسوادی به ۹۸ درصد رسیده‌ایم، گفت: اصلی‌ترین کاری که اتفاق افتاد، مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه بود و ما باید پایه‌های تحقق این مصوبه را به صورت درست در اساسنامه و در آیین نامه اجرایی آن پی‌ریزی کنیم.
نظرات بینندگان