کد خبر: ۴۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
پاپ فرانسیس:

پیام صلح مسیح توسط جنگ غرق می‌شود

پاپ فرانسیس با اشاره به جنگ غزه و همزمان با تعطیلات کریسمس گفت، پیام صلح حضرت عیسی مسیح توسط «منطق بیهوده جنگ» در حال غرق شدن است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، روزنامه تلگراف می‌نویسد: در «بیت‌لحم» شهر اشغالی فلسطین در کرانه باختری، جایی که اعتقاد بر این است که عیسی مسیح ۲۰۰۰ سال پیش در آنجا به دنیا آمده است، جشن‌ها و آیین‌های سنتی به دلیل جنگ برای اولین بار در تاریخ لغو شد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم کریسمس گفت: امشب، قلب‌های ما در بیت‌لحم است، جایی که شاهزاده صلح بار دیگر با منطق بیهوده جنگ و با برخورد اسلحه‌ها طرد می‌شود.

جنگ غزه باعث شده تا مسیحیان فلسطین از برگزاری مراسم‌های شاد خود به مناسبت سال نوی میلادی صرف‌نظر کرده و مراسم شب سال نو را این بار به دعا و مناجات برای پایان یافتن حملات رژیم صهیونیستی سپری کنند.

مسیحیان بیت‌لحم نیز در اقدامی با هدف همدردی با برادران مسلمان خود در غزه، تصمیم گرفتند که امسال از تزئین درخت‌های بزرگ صرف‌نظر کنند، زیرا در فاصله ۵۰ کیلومتری آنان یک قتل‌عام در جریان است.

این مسیحیان ساکن کرانه باختری همچنین شمایل‌ها و مجسمه‌های مقدس خود را برخلاف سنت سال‌های گذشته، امسال در میان آوار و سیم خاردار قرار دادند تا با مردم غزه اعلام همبستگی کنند.

واتیکان: برنامه صلح اوکراین در حرکت است

فرستاده پاپ فرانسیس برای صلح اوکراین و رئیس کنفرانس اسقف‌های ایتالیا گفت، تلاش‌های رهبر کاتولیک‌های جهان برای توقف جنگ اوکراین افزایش می‌یابد. اگرچه برنامه‌های صلح زیادی مطرح شده اما هنوز نتایج مشخصی حاصل نشده است.
نظرات بینندگان