کد خبر: ۴۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

پرسپولیس چگونه شمس‌آذر را شکست داد

شاگردان گل‌محمدی با این که بخشی از دیدار با شمس آذر را با یک یار کمتر ادامه دادند اما برای رسیدن به پیروزی برتری های محسوسی نسبت به حریف داشتند. با این حال یک بازیکن عملکرد پراشتباهی داشت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی دو بر یک مقابل شمس آذر قزوین ۲۵ امتیازی شد تا همچنان در کورس قهرمانی با رقیبانی همچون استقلال و سپاهان اصفهان باشد.

سرخپوشان پایتخت در حالی به پیروزی مقابل نماینده قزوین رسیدند که علی نعمتی مدافع این تیم در دقیقه ۶۲ کارت زرد دوم خود را از کوپال ناظمی داور مسابقه گرفت تا از زمین مسابقه اخراج شود. با این حال پرسپولیس سه امتیاز حساس و مهم را برای کاهش انتقادات از عملکرد بازیکنان و کادر فنی گرفت تا نشان دهد همچنان دنبال دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته است.

شوت بازی ۳۰ عددی

دو تیم در این دیدار با انجام یک بازی رو به جلو بارها توانستند در یک سوم دفاعی حریف ظاهر شده و اقدام به شوت‌زنی کنند. بازیکنان شمس آذر هر وقت راه را بسته می‌دیدند اقدام به شوت‌زنی از پشت محوطه جریمه می‌کردند اما ۱۶ شوت آنها تنها یک گل روی ریباند پنالتی داشت. پرسپولیس نیز برای استفاده از فضای داخل محوطه جریمه شمس آذر ۱۴ بار اقدام به این امر کرد که آنها هم تنها یک بار از روی همان نقطه پنالتی تور دروازه قزوینی‌ها را لرزاندند.

بهبود عملکرد با ۱۰ نفر

پرسپولیس قبل از ۱۰ نفره شدن سعی بر کنترل بازی و همچنین تکرار استراتژی‌های هجومی خود برای رسیدن به گل برتری بود اما پس از ۱۰ نفره شدن روند رو به رشدی در آمار موفقیت خود داشت. پاس‌های سالم و رو به جلوی پرسپولیس به شدت افزایش یافت و حضور مدافعان در نیمه زمین حریف باعث ادامه برتری آنها در نبردهای فردی شد. این تیم با وجود اینکه یک نفر کمتر از شمس آذر داشت همچنان مالکیت توپ را برای خودش حفظ کرد تا بتواند آماری ایده آل از خود به نمایش بگذارد.

اشتباهات مهندس فعال در مجازی!

سرخ‌ها نزدیک به ۸۵ درصد پاس‌های خود را صحیح به مقصد رساندند. سروش رفیعی بازی‌ساز پرسپولیس که مهندسی استراتژی این تیم در مستطیل سبز را همراه با میلاد سر لک انجام می‌دهد پر اشتباه‌ترین بازیکن در خط میانی بود که پاس‌های کوتاه و بلند او در نیمه دوم بارها به اوت رفت. رفیعی در این بازی نتوانست به آمار پاس‌های دقیقی سرخ‌ها کمک چندانی کند اما بر خلاف گذشته به طور کامل در میدان ماند.

بهترین‌ها در دفاع و دروازه

پرسپولیس در حالی به پیروزی مقابل شمس آذر دست یافت که گئورگی گولسیانی مدافع مرکزی این تیم توانست دو گل به ثمر برساند. همچنین علیرضا بیرانوند با مهار پنج شوت از راه دور و سه خروج صحیح از دروازه به همراه دانیال اسماعیلی فر که ۹۰ درصد نبردهای تن به تن را با پیروزی پشت سر گذاشت دیگر بازیکنان برتر پرسپولیس در این مسابقه بودند.
نظرات بینندگان