کد خبر: ۴۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

همه طیف‌ها و سلایق را تا این مرحله در انتخابات پیش‌رو داریم

وزیر کشور با اشاره به اعلام نتیجه نهایی بررسی صلاحیت کاندیداها ۱۴ دی توسط هیات نظارت یادآور شد که دواطلبان از آن تاریخ با می‌توانند به طور جدی‌تری فعالیت‌شان را دنبال کنند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به تماس های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در امر انتخابات گفت: بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره انتخابات بسیار کلیدی و مهم  بود  و با راهنمایی و تدابیر ایشان ما انشالله حرکت خیلی خوبی را در این حوزه خواهیم داشت.

وی  با اشاره به بحث اهمیت مجلس خبرگان و شورای اسلامی، افزود: جایگاه این دو مجلس در بیانات رهبری تعیین و تببین شد و مولفه چهارگانه ای که در ابتدای سال تاکید کردند را بیان فرمودند. مشارکت پرشور، رقابت واقعی، امنیت کامل و سلامت جزو کلید واژه های اصلی بود که به ما یادآور شدند.

وی افزود: ما الان منتظر یک حرکت مهمی هستیم که توسط همه دستگاه ها و عموم مردم در این حوزه اتفاق بیفتند و همه در میدان باشند و همه بدانند که این مشارکت قوی یعنی مشارکت گسترده ، یعنی ایران قوی ، یعنی امنیت کامل یعنی عزت و تعالی کشور و بویژه نقطه تحول که ایشان در بیانتشان اشاره فرمودند که مشارکت و انتخابات می تواند یک نقطه جدید بر مبنای تحول باشدهمگان باید تلاش کنیم.

وزیر کشور گفت : وزارت کشور هم در این زمینه مسیولیت دارد در بحث اجرایی که به خوبی انجام می شود و سایر دستگاه هم و جناح های مختلف بیایند و در این زمینه مشارکت کنند در حال حاضر زمینه آن فراهم است باید همه دلسوزان و فعالان اجتماعی اقتصادی و فرهنگی پا در میدان بگذارند تا این شاهد مشارکت پرشور باشیم.

وحیدی ادامه داد: ما تا این مرحله از همه طیف های سیاسی و سلایق را در انتخابات داریم البته نتیجه نهایی ١۴ هیات نظارت اعلام می کند و داوطلبانی که می توانند کار فعالیت خود را جدی تر دنبال کنند. رهبر انقلاب هم در بیانات روز گذشته فرمودند که همه جناح ها و گروها و سلایق  باشند و ان‌شالله زمینه رقابت  واقعی مدنظر رهبری فراهم شود.

وحیدی گفت:  در حال حاضر کار در مرحله نظارت هیات های اجرایی قرار دارد  و مسئولیت برعهده آن‌هاست اما آنچه که بطور کلی مطلع هستیم روند کار روند خوبی است  و چنانچه بعد از  اعلام نتایج در ١۴دی داوطلبی به هر دلیلی  اعتراضی داشته باشد فرصت برای ثبت اعتراض دارد و مجددا بررسی خواهد شد.

وزیر کشور درباره  انتخابات الکترونیک گفت: انتخابات الکترونیک مراحل و گام های مختلف دارد که یکی از گام های آن حوزه احراز هویت است که در این زمینه الکترونیکی خواهد بود اما در اخذ رای  و حوزه های که امکان الکترونیکی آن را داریم در حال مذاکره است و این‌که تهران باشد یا جای دیگر هنوز قطعی نشده است.
نظرات بینندگان