کد خبر: ۴۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

جزییات جدیدترین الحاقات به نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار ایرانی گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاوردها به حوزه نیروی دریایی ارتش در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگالی و همچنین، بالگردی هستیم.
به گزارش  قلم نیوز و به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز - یکشنبه، سوم دی‌ماه - در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر سیما گفت: امروز در سواحل زیبای مکران و بندر کنارک شاهد الحاق و رونمایی از آخرین دستاوردها به حوزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری ایران در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگالی هستیم.

وی افزود: سامانه‌های بالگردی که برای اولین بار به سامانه‌های جنگالی و اطلاعاتی تجهیز شده‌اند و یک یدک‌کش بندرگاهی و لنگرگاهی نیز امروز به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

امیر دریادار ایرانی بیان کرد: این دستاوردها امروز با حضور سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به توان رزمی و عملیاتی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش و منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک الحاق شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به الحاق موشک کروز دریایی «طلائیه» به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: سامانه موشکی طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر به عنوان یک موشک کاملاً هوشمند در طول عملیات پروازی خود امکان این را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طریق سامانه مادر، اهداف جدیدی برای آن تعریف شود. یعنی امکان تغییر هدف اولیه پیش‌بینی شده برای موشک هنگام عملیات پروازی وجود دارد و طلائیه در طول مسیر می‌تواند برنامه پرواز پیچیده‌ای را انتخاب و به سمت هدف حرکت کند. به نحوی که غافلگیری را در بالاترین سطح ممکن انجام داده و با دشمن درگیر شود.

وی افزود: سلاح دیگری که امروز به منطقه سوم دریایی نبوت الحاق شد، موشک کروز دریایی «نصیر» است. این موشک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است و از توانمندی بسیار بالا در زمینه عملیات‌های انهدامی برخوردار است. این موشک بر روی یگان‌های موشک انداز در ترکیب مختلف ساختاری و یگانی در حال نصب است که امروز یک فروند از آن که بر روی ناو موشک‌انداز مستقر در بندر کنارک نصب شده، رونمایی خواهد شد.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به سایر تجهیزاتی که امروز به منطقه سوم دریایی ارتش الحاق می شود، عنوان کرد: در حوزه خود حفاظتی قطعاً سامانه‌های جنگ الکترونیک بیشترین کمک را به ما می‌کنند. ما این حوزه را در بخش بالگردی در اختیار نداشتیم و برای اولین بار صنایع دفاعی کشورمان موفق شدند تا تجهیزات کاملاً به روز در ابعاد مختلف آماده شده و بر روی این بالگرد نصب شده و بر روی همه بالگردها نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: یک بخش هم فریب و مقابله با انواع موشک‌ها با حساسه های مختلف نیز روی این بالگرد نصب است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در خصوص بالگرد اطلاعاتی از آنجایی که اطلاعات نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد. در حوزه اطلاعاتی بخش اطلاعات سفید را داریم که یکی از وظایف نیروی دریایی راهبردی ارتش در عمق اقیانوس است که در حوزه تامین امنیت و ایمنی دریانوردان عزیز فعال بوده و بسیار کمک کننده است.

وی افزود: ما از فواصل دورتر امکان شناسایی و رهگیری را در اختیار خواهیم داشت. همچنین در عملیات‌های مختلفی به طور تخصصی در حوزه رزم دریایی در عمق دریا می‌تواند بیشترین کمک را به ماه انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمی، سامانه‌ای و تشخیص دوست از دشمن دریافت کند.

امیر دریادار ایرانی در پایان گفت: همه این تجهیزات توسط صنایع دفاعی کشور طراحی و تولید شده است که قطعاً نقش جوانان، دانش بنیان‌ها، دانشمندان و متخصصان و همچنین صنایع دفاعی که شبانه روزی در این حوزه فعال هستند، موثر بوده است و با افتخار همه این تجهیزات ایرانی است.
نظرات بینندگان