کد خبر: ۴۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
دقیقی:

پرسپولیس عقب مانده و با تمام قوا به میدان می‌آید

سرمربی شمس‌آذر قزوین می‌گوید تیمش قرار است موقعیت‌های زیادی ایجاد کند و برابر پرسپولیس به دنبال اتلاف وقت نیست.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سعید دقیقی، سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین بعدازظهر شنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: یک بازی سخت برابر تیمی داریم که مربی خوب و بازیکنان کاربلدی دارد. سعی کردیم نقاط قوت و ضعف حریف را بشناسیم و بتوانیم تاکتیک‌های خود را پیاده کنیم. پرسپولیس در بازی‌های اخیر خود بازی باکیفیتی ارائه داده اما نتوانسته امتیازات لازم را کسب کند و به دنبال حداکثر امتیاز خواهد بود. تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و بازیکنان ما ثابت کردند مقابل تیم‌های قدرتمند بازی باکیفیتی ارائه می‌دهند و اولویت ما نمایش بازی زیبا است و در بازی‌های خود حتی به دنبال اتلاف وقت نبودیم. این نشان از شایستگی تیم ما و بازیکنان‌مان می‌دهد و امیدوارم فردا بتوانیم بیش‌تر خودمان را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

او ادامه داد: بازیکنان ما قبلا مقابل استقلال رونمایی شده‌اند و وقتی تیم برتر میدان بودیم، به حداقل امتیاز راضی شدیم. تیمی که با منفی ۳ امتیاز به لیگ می‌آید و فولاد و ملوان را در شهرهای‌شان شکست می‌دهد، یعنی شایسته است. البته این دلیل نمی‌شود مغرور شویم و فردا یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در این فصل است و تیم‌های بالای جدول نیاز مبرم به ۳ امتیاز دارند و پرسپولیس هم مستثنی نیست. به هر حال سپاهان تیم باکیفیت و با پتانسیلی نشان داده و استقلال بعد از ابتدای فصل امتیازات خوبی را جمع کرده است. تراکتور بعد از بازی ما، همه بازی‌های خود را برد و پرسپولیس یک مقدار از رقبا عقب مانده و به دنبال جبران است؛ ما به دنبال ضد فوتبال نیستیم و می‌خواهیم مثل بازی‌های قبلی، موقعیت‌های زیادی داشته باشیم و خط دفاعی ما مثل ۳ بازی قبلی، فوق‌العاده عمل کنند.

دقیقی درباره حمایت همه جانبه هواداران این تیم گفت: در مقابل صنعت نفت، بازی کم موقعیتی داشتیم اما در بازی با هوادار و ذوب‌آهن که شکست خوردیم، تماشاگر تا دقیقه ۱۰۰ تیم را تشویق کرد و باید برنده می‌شدیم. در بازی با ذوب‌آهن هم گل ما را نگرفتند و در حالت عادی باید بازی را ۲ بر صفر می‌بردیم. ما به اندازه تمام امتیازات استقلال خوزستان، امتیاز خانگی گرفتیم و آن چه که به اندازه یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر بوده را انجام داده‌ایم. تماشاگران باید بیش‌تر از قبل حمایت کنند. گله‌ ما این است که هیچ بازی ما روز جمعه نبوده که حمایت ۱۰۰ درصدی هواداران را داشته باشیم.

او درباره الگویش در مربیگری توضیح داد: هر کاری که آدم انجام می‌دهد، باید تمام تلاشش را انجام بدهد و برای این که این اتفاق رخ دهد، باید مطالبته داشته باشد. من یک مدتی عضو شورای شهر بودم و سعی می‌کردم در آن جایگاه به مردم خدمات بدهم. پیش این که انتخاب شوم، ۷ ماه قوانین شهری را خواندم تا نماینده ایده‌الی شوم. در فدراسیون که بودم، سعی کردم کارهای ماندگاری انجام بدهم که خانه فوتسال، زیباسازی اماکن و خوابگاه بانوان که الآن تکمیل شده از جمله کارهای من بوده است. در فوتبال هم هر کسی بتواند به من اطلاعات جدید و خوب بدهد، از آن استفاده می‌کنم؛ چه خارجی باشد و چه ایرانی. مربیگری تلفیقی از مدیریت و دانش فنی است. حضور در شورای شهر و جایگاه مدیریتی باعث شد تا در بحث مدیریتی در فوتبال به من کمک کند و از نظر دانش فنی هنوز چیزی نشده‌ایم و باید اطلاعات خود را تکمیل‌تر کنیم. آن قدر فوتبال روز دنیا، دانشش فراتر از فوتبال ما است، باید مدام تلاش کنیم. هنوز به جایگاهی نرسیدیم که بخواهم اسم پدیده را روی خودم بگذارم.

سرمربی شمس آذر درباره حمایت از تیم ملی گفت: در مورد تیم ملی باید بگویم این تیم پر از ستاره است و نفر اصلی کادر فنی، مباحث مدیریتی و دانش فنی را دارا است و می‌توانند تیمی ایده‌ال در جام ملت‌ها را داشته باشند. ما در حال باختن رقابت به رقبا هستیم و این فقط به فدراسیون‌های فوتبال خلاصه نمی‌شود و دولت‌ها به آن ورود کرده‌اند. عربستانی‌ها در همه حوزه‌ها تغییر و تحول زیادی داشته‌اند و نه تنها فوتبال، پیشرفت زیادی را حتی در بحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن‌ها تماشا می‌کنیم. این در حالی است که از نظر استعدادی و نیروی انسانی به کشور ما نمی‌رسند. من جایگاه نصیحت ندارم اما نظر من این است که اگر فوتبال قرار است به جایی برسد، نیازمند دخالت شخص اول دولت است زیرا فوتبال راهش را می‌رود و هر چقدر عقب بمانیم، از نظر توسعه و اقتصاد در فوتبال عقب می‌مانیم. ما همین الآن اماکن ورزشی مناسب برای توسعه استعدادها در رده نوجوانان و جوانان در سطح تهران نداریم. ما چمن طبیعی نداریم و هنوز در همین استادیوم آزادی، چالش‌های ابتدایی داریم. همه چیز الآن تبدیل به چمن مصنوعی شده است که نوع فوتبال بازی کردن در چمن مصنوعی با چمن طبیعی متفاوت است و قتی نوجوان و جوان بازی در آن چمن را یاد بگیرند، در رده بزرگسالان نمی‌توانند در چمن طبیعی بازی کنند و نوع فوتبال‌شان فرق می‌کند.

دقیقی درمورد ابطال مجوز واردات خودروی ملی پوشان اظهار کرد: با نهایت احترام به تمامی رشته‌های ورزشی، من همه رشته‌های ورزشی را دوست دارم، کشتی که فوق‌العاده است، والیبال و بسکتبال؛ اما فوتبال در تمام دنیا از سایر رشته‌ها فاصله گرفته است. باید جایگاه ورزشی را به قدری بالا بدانیم که برای کسانی که در آوردگاه‌های بین المللی افتخارآفرینی می‌کنند، می گویم ورزش فقط مختص به یک فدراسیون یا وزارت ورزش نیست. دولت‌ها رقابت خود را در حوزه ورزش می‌بینند، امیدوارم به جایی برسیم که کسی مدال آسیایی یا المپیکی می‌آورد، به همه اندازه تقدیر شوند، چون منابع درآمدی آن‌ها به اندازه زیادی نیست البته به غیر از برخی فدراسیون‌ها که متفاوت است، اما رشته‌های انفرادی این اندازه شرایط ایده‌آل را ندارند. موافقم که فوتبال باید با سایر رشته‌ها فرق کند چون در تمام دنیا این‌طور است. اما با این هم مخالفم چیزی که داریم به ورزشکاران آقا و خانم می‌دهیم حق‌شان نیست. امیدوارم مجلس ما قانونی را درباره تمامی رشته‌های ورزشی وضع کند که به میزان جامعه آماری که فعالیت می‌کنند، جامعه آماری فوتبال با جامعه آماری سایر رشته‌ها قابل مقایسه نیست. از هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر فوتبالیست می‌شود ولی جامعه آماری سایر رشته‌ها مانند کشتی تا به مقام قهرمانی برسند یک صدم فوتبال است. تقریبا می‌شود یک به پنجاه مقایسه کرد. پس باید فوتبال با سایر رشته‌ها فرق کند.

سعید دقیقی در پاسخ به این سوال که چه رتبه‌ای در فصل برای آن‌ها رضایت‌بخش است، گفت: هدفم از الان تا آخر فصل تثبیت تیم در لیگ برتر است و چشم انداز ما در لیگ برتر پس از کسر امتیاز، ماندن در لیگ برتر بود. هرچقدر که بتوانیم این رتبه را ارتقاء بدهیم قطعا توانایی بازیکنانم بوده و من آدم بلندپروازی هستم، به امید خدا اگر در لیگ ماندیم آن زمان برای اهداف میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی می‌کنیم. در جلسه تمرینی با بازیکنانم شوخی کردم که در نشست خبری می‌گویم. برای اولین‌بار است در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنید، واقعا همین است که ۹۰ درصد آن‌ها اولین بار است که در ورزشگاه آزادی بازی خواهند کرد ولی این دلیل بر شایستگی نداشتن آن‌ها نیست. اگر دیر به اینجا رسیده‌اند شاید شناخت نداشتن مربیانی بوده که با آن‌ها کار می‌کردند، بازیکنان فوق‌العاده هستند. بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای دارم که فاکتور موفق تیم ما دوندگی است. در تیم ما حواشی وجود ندارد و دلیل موفقیت تا اینجا همین برادری و همیاری است. امیدوارم فردا هم این را ادامه بدهیم.

او درباره این که آیا بازیکنانش با پیشنهاداتی مواجه شده‌اند یا خیر؟ گفت: ما تمام تیم‌مان را تا پایان فصل نگه می‌داریم و اگر شرایطی باشد که بازیکنان ما را بخواهند با پیشنهاد خوب دنبال این هستیم که منابع مالی تیم را تقویت کنیم. خودم که قرارداد دارم و به قراردادم تعهد دارم. ممکن است مثلاً کسی با مالک باشگاه مذاکره کند و بگوید که آقا من دقیقی را با هزار تومان می‌خواهم. اگر ما را فروختند که می‌رویم و اگر نفروختند اینجا هستیم. من خودم جایی که در آن رشد کردم و پیشرفت داشتم را آسان نمی‌فروشم. من تحت قرارداد یک مالک و شرکت هستم، تصمیمات نهایی درباره من را آن‌ها می‌گیرند. گفتم که تیم را ارزان نمی‌فروشم چون ارزش تیم و مردم قزوین بالاست و سعی داریم تا پایان به قراردادمان تعهد داشته باشیم.


نظرات بینندگان