کد خبر: ۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

گوگل ۷۰۰میلیون دلار جریمه می‌دهد

براساس شرایط تسویه یک شکایت آنتی تراست علیه گوگل، این شرکت فناوری توافق کرده ۷۰۰ میلیون دلار بپردازد همچنین اجازه رقابت بیشتری در پلی استور بدهد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، براساس اطلاعات فاش شده در دادگاه فدرال سن فرانسیسکو، گوگل باید ۶۳۰ میلیون دلار به یک صندوق تسویه برای مشتریان و ۷۰ میلیون به صندوق مورد استفاده ایالت ها بپردازد. البته این تسویه منوط به تایید نهایی قاضی دادگاه است.

در تسویه اعلام شده مشتریان واجد شرایط حداقل ۲دلار دریافت می کنند و احتمالا پرداخت های اضافی براساس میزان هزینه آنها در گوگل پلی بین ۱۶ آگوست ۲۰۱۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی تعیین خواهد شد.

تمام ۵۰ ایالت، منطقه کلمبیا، پورتوریکو و جزایر ویرجین در این تسویه سهیم هستند.

براساس شکایت گوگل متهم شده بود از طریق محدودیت های غیرقانونی در توزیع اپ های مربوط به دستگاه های اندروید و هزینه های غیرملزوم برای تراکنش های داخل اپ از مشتریان هزینه های بیشتری دریافت می کرده است.

ایالت یوتا که شاکی اصلی پرونده است و ایالت های دیگر در سپتامبر این تسویه را اعلام کردند اما شرایط آن قبل از دادگاه پرونده اپیک گیمز علیه گوگل، محرمانه نگه داشته شد. هفته گذشته هیات منصفه دادگاهی در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد با این شرکت درباره غیر رقابتی بودن کسب و کار اپ گوگل هم عقیده است.

ویلسون وایت نایب رییس گوگل برای امور دولتی و سیاست گذاری عمومی در بیانیه ای اعلام کرد: این تسویه براساس انعطاف پذیری و قدرت انتخاب اندروید بنا شده و علاوه بر حفاظت از امنیت، توانای شرکت برای رقابت با دیگر سازندگان سیستم های عامل را حفظ و در اکوسیستم اندروید برای کاربران و توسعه دهندگان سرمایه گذاری می کند.

همچنین این شرکت اعلام کرد در حال گسترش توانایی توسعه دهندگان برنامه و بازی برای ارائه یک گزینه صورتحساب جایگزین برای خریدهای درون برنامه ای در کنار سیستم صورتحساب پلی استور است. گوگل اعلام کرد که بیش از یک سال است که قابلیت «انتخاب صورتحساب» را در آمریکا به طور آزمایشی اجرا می کند.

در کنار این موارد گوگل به عنوان بخشی از این تسویه توانایی کاربران برای دانلود مستقیم اپ ها از توسعه دهندگان را ساده تر می کند.

طبق اسناد دادگاه وکلای ایالت ها اعلام کردند شرایط تسویه فراغ بالی قابل توجه، معنی دار و طولانی مدت برای مصرف کنندگان در سراسر کشور ارائه می دهد.
نظرات بینندگان