کد خبر: ۴۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

رشد ۲ برابری صدور پروانه در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره آمار رشد صدور پروانه در پایتخت گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت ساخت مسکن از حالت رکود خارج شده و طبق آمار، رشد صدور پروانه ۲ برابری را تجربه کرده‌ایم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, حمیدرضا صارمی، درباره عملکرد قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران اعلام کرد: قرارگاه جهادی مسکن به علت رکودی که در حوزه ساخت مسکن رخ داده بود بوجود آمد. قیمت زمین در سال ۱۴۰۰ که این قرارگاه تشکیل شد حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده ملک محسوب می‌شد که این امر نشان‌دهنده کاهش شاخص دسترسی مسکن برای مردم بود.

وی با اشاره به اینکه کاهش شاخص دسترسی مسکن برای مردم به معنی بیرون راندن نیازمندان از شهر است، افزود: با توجه به اینکه شهرداری نمی‌تواند به صورت مستقیم مداخله کند، قرار شد تا به صورت تعریف شده و داخل چارچوب برای حل این مشکل اقدام شود. 

صارمی درباره تصمیم قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران برای حل معضل رکود ساخت و ساز عنوان کرد: بنا شد تا با توجه به آمارهای پروانه ساختمانی که نشان می‌داد سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ آمار صدور پروانه ساختمانی به یک ششم رسیده یعنی حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده، مشوق‌های ساخت و ساز در تهران افزایش پیدا کند. 

آمار ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در برخی مناطق از بافت فرسوده پایتخت

آمار صدور پروانه در پایتخت را به ۲۰ هزار مورد می‌رسانیم

هدف‌گذاری‌ شهرداری تهران برای صدور ۳۰ هزار پروانه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به نتیجه عملکرد قرارگاه جهادی مسکن شهرداری تهران اظهار کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته وضعیت ساخت مسکن از حالت رکود خارج شده و طبق آمار، رشد صدور پروانه  ۲ برابری را تجربه کردیم. آمار صدور پروانه در برخی مناطق از بافت فرسوده به حدود ۳۰۰ درصد نیز می‌رسد. 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری قرارگاه جهادی مسکن در راستای تأمین مسکن استطاعت‌پذیر در حال محقق شدن است، خاطرنشان کرد: این فرآیند همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا آمار صدور پروانه را به رقم ۲۰ هزار مورد برسانیم. هدف‌گذاری‌های آینده برای صدور پروانه درسال، ۳۰ هزار پروانه خواهد بود. 

صارمی درباره نقش دولت در روند رشد آمار صدور پروانه نیز بیان کرد: از دولت انتظار کمک‌ زیادی نداریم. با توجه به بار سنگین و مسئولیت‌هایی که دولت در حوزه‌های مختلف دارد، همین که یاری می‌رساند از آنها ممنونیم.
نظرات بینندگان