کد خبر: ۴۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

تجمع حامیان فلسطین در بروکسل و فلسطین با تاکید بر آتش‌بس

حدود ۲۷۰۰۰ نفر عصر یکشنبه در بروکسل و هزاران نفر در واشنگتن پارک آمریکا راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان در این راهپیمایی از بروکسل خواستند هر کاری که در توان دارد انجام دهد تا رژیم صهیونیستی را مجبور به برقراری آتش‌بس «فوری و دائمی» کند.

امیلی، ۲۳ساله که در اعتراضات بروکسل شرکت داشت، می‌گوید: «ما اینجا هستیم تا همبستگی خود را با مردم فلسطینی که دهه‌هاست تحت ظلم قرار دارند، نشان دهیم. ما خواستار آتش‌بس هستیم و از دولت‌ها می‌خواهیم که مسئولیت خود را بپذیرند.»

الکسی دوسواف، وکیل و فعال حقوق بشر هم توضیح می‌دهد: «هر روز بر تعداد قربانیان غیرنظامی افزوده می‌شود و ۶۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همه منابع آب و غذا قطع شده است، خطر قحطی وجود دارد، مدارس و بیمارستان‌ها در غزه بی‌رویه بمباران می‌شوند.»

وی معتقد است: «بلژیک، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همگی شریک جرم هستند زیرا به عرضه سلاح ادامه می‌دهند.»

در واشنگتن پارک آمریکا و در گردهمایی گروه بین ادیانی، جوئل پروس، یک یهودی-آمریکایی و استاد مطالعات حقوق بشر در دانشگاه دیتون می‌گوید: «من عمیقاً معتقدم که ارزش‌های یهود من ایجاب می‌کند که با شما صحبت کنم و در کنار شما حضور داشته باشم تا با هم بتوانیم جنبش‌های جهانی برای صلح و کرامت همه مردم ایجاد کنیم.»

وی ادامه داد: «من امروز اینجا هستم تا به شما و جهان بپیوندم و خواستار پایان‌دادن به نسل‌کشی مداوم مردم فلسطین و پایان‌دادن به ویرانی کامل و خشونت‌آمیز در نوار غزه باشم. به‌عنوان یک یهودی، تاریکی را می‌شناسم.»

در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران صهیونیست به غزه و به‌رغم بمباران مناطق مختلف از جمله بیمارستان‌ها، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظارش را نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند،‌ به طوری که در حال حاضر خسارات جانی و مادی زیادی را تجربه می‌کنند.

با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز تهاجم زمینی اشغالگران به غزه، به نظر می‌رسد محاسباتی که اشغالگران برای کنترل هر چه سریع‌تر اوضاع نوار غزه انجام داده بودند، دیگر برای پیگیری عملیات زمینی معتبر نیست.
نظرات بینندگان