کد خبر: ۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

استقلال - پرسپولیس در ایستگاه ۱۰۲

صد و دومین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی برگزار می شود که تماشاگران انتظار فوتبالی جذاب و تماشایی را دارند اما به نظر می رسد مسائل حاشیه ای آن هم کم نخواهد بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، یکصد و دومین دوئل استقلال و پرسپولیس در تاریخ فوتبال پایتخت در حالی از ساعت ۱۶:۱۵ امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود که بار دیگر حاشیه بر متن سرخابی‌ها چیره شده است.

جدال دو باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی با توجه به آئین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر نقطه شروع دوباره استقلال و پرسپولیس در آغاز درگیری‌های رسانه‌ای بود. علی خطیر و رضا درویش مدیران عامل استقلال و پرسپولیس از هیچ فرصتی در گفت و گو با رسانه‌ها برای طعنه زدن کوتاه نمی‌آمدند تا جنگ مدیریتی بین آنها به کری خوانی بین هواداران دو تیم در فضای مجازی بیافزاید.

اتفاقی تکراری در فرهنگ هواداری فوتبال پایتخت که این بار با صحبت‌های یحیی گل محمدی و جواد نکونام علیه یکدیگر داشت به بیراهه می‌رفت که خیلی زود از جانب آنها مهار شد اما نزدیک شدن به دربی ۱۰۲ بار دیگر آتش علاقمندی هواداران هر یک از تیم‌ها را شعله‌ورتر از همیشه کرد تا جزئیات اهمیت پیدا کند.

حالا دوئل یحیی و جواد برای نخستین بار رو در روی هم به عنوان سرمربیان استقلال و پرسپولیس در حالی شکل می‌گیرد که به نظر می‌رسد آنها به همان اندازه که باید مراقب اتفاقات داخل مستطیل سبز باشند برای آرامش روی نیمکت‌های خود نیز تلاش کنند.

حضور مهدی هاشمی نسب یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس روی نیمکت آبی‌پوشان به عنوان دستیار نکونام بر اهمیت این دیدار چنان افزوده است که طرفداران پرسپولیس از هفته‌ها قبل شعارهای خود علیه این مربی را سر داده‌اند تا نشان دهند هرگز انتقال جنجالی او از جمع سرخپوشان به اردوگاه آبی را در سال ۱۳۷۹ فراموش نکرده‌اند.

کری خوانی بین بازیکنان دو تیم در هر پست نیز کم نیست. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران برای اینکه بار دیگر نشان دهد فاصله‌ای زیاد با همتای استقلالی اش دارد دنبال کلین شیت است. قصه‌ای مشابه با آنچه هافبک‌های استقلال نظیر آرش رضاوند و مهدی مهدی پور در تقابل با ملی پوشانی همچون میلاد سرلک و مهدی ترابی در سر می‌پرورانند.

استفاده از سیستم داور ویدئویی برای نخستین بار در لیگ برتر ایران شاید آرامشی عمیق برای تفکرات مربیان، بازیکنان و از همه مهم‌تر هواداران ایجاد کند که سوت‌های موعود بنیادی فر و پرچم‌های علیرضا ایلدروم و سعید قاسمی چندان آنها را آزار ندهد چرا که قرار است VAR تمام صحنه‌ها را بازخوانی کند.

استقلال با توجه به مصدومیت ایمان سلیمی و سرماخوردگی سعید مهری به مصاف پرسپولیسی می‌رود که همچنان مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و یاسین سلمانی را در اختیار ندارد.

حال باید دید دو تیم چگونه برای سه امتیاز حساس این دیدار نفس به نفس می‌جنگند تا شرایط خود در جدول را بهتر از قبل کنند. پرسپولیس قبل از دربی امروز ۱۰ بازی انجام داده و ۲۰ امتیاز کسب کرده است. استقلال اما از ۱۱ بازی خود ۲۴ امتیاز دشت کرده تا به صدر جدول رقابت‌ها تکیه بزند.
نظرات بینندگان