کد خبر: ۴۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
وودی آلن:

تا پول بدهند فیلم می‌سازم

وودی آلن قصد دارد پروژه جدید سینمایی خود را به شرط یافتن سرمایه گذار در نیویورک مقابل دوربین ببرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، وودی آلن کارگردان و فیلمنامه‌نویس پرکار آمریکایی که برای اکران پنجاهمین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان «بخت خوش» (Coup de Chance) در ایتالیا به سر می‌برد در گفتگویی با روزنامه «لارپوبلیکا» اعلام کرد که فعلا قصد بازنشستگی ندارد.

این کارگردان ۸۸ ساله گفت که داستان فوق‌العاده‌ای برای فیلمی در نیویورک دارد و در صورتی که بتواند بودجه فیلم بعدی خود را تامین کند که به احتمال زیاد از پول اروپا تامین می شود، آن را خواهد ساخت.

آلن با اشاره به این که داستان جدیدش یکی از بهترین ایده‌هایی است که تا به حال داشته‌ است، عنوان کرد که یک نفر باید بیاید و پول آن را بدهد و تا زمانی که کسی بخواهد از فیلم‌های او حمایت مالی کند، به ساختن فیلم ادامه خواهد داد.

این کارگردان در چند سال اخیر و بویژه همزمان با جنبش «#Metoo» در هالیوود با حواشی رو به رو بوده است و برخی از بازیگران از همکاری با این کارگردان ابراز پشیمانی کرده بودند. در سال ۱۹۹۲، «دیلان فارو» دخترخوانده آلن، او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد و اگرچه مدرکی برای اثبات گناه «آلن» پیدا نکرد اما وی نزدیک به سه دهه است که با این اتهامات رو به رو است.

یکی از دلایلی که کمپانی‌های هالیوودی دیگر علاقه‌ زیادی به همکاری با وودی آلن ندارند، اتهاماتی است که علیه وی در چند سال اخیر مطرح شده است.

«وودی آلن» تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بی‌منطق» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.
نظرات بینندگان