کد خبر: ۴۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

مازوت‌سوزی در نیروگاه بعثت نداریم

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس پایش ما در نیروگاه بعثت گوگرد دی‌اکسید منتشر نشده و در نتیجه سوخت مازوت مصرف نشده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا احمد طاهری در جریان تورمطبوعاتی بازدید از نیروگاه بعثت که امروز با حضور داریوش گلعلیزاده - رییس مرکزملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست و برخی مسوولان نیروگاه بعثت برگزار شد، اظهار کرد: مازوت، سوخت مایع با درصد گوگرد بالاست که آلاینده شاخص آن، گوگرد دی اکسید است که در تهران پایش می‌شود.

وی ادامه داد: این آلاینده اصلی‌ترین آلاینده‌ای است که می‌توان سوزاندن مازوت را به وسیله آن ردیابی کرد.

 مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: در مجموعه بعثت بر اساس پایش ما گوگرد دی‌اکسید منتشر نشد و در نتیجه سوخت مازوت مصرف نشده است.

وی تاکید کرد: در نیروگاه منتظر قائم نیزپایش‌ها به‌صورت دائم انجام می‌شود که بر اساس آمار حاصل از پایش، تا این لحظه در سال ۱۴۰۲، یک لیتر هم مازوت مصرف نشده است.

طاهری در پایان گفت: با توجه به بزرگتر شدن و پرجمعیت‌تر شدن تهران، سوخت مازوت به طور کامل کنار گذاشته شد و ۱۲ سال قبل با حکم دستگاه قضایی مازوت در نیروگاه بعثت به طور کامل استفاده نشده و از آن زمان تا کنون حتی یک لیتر مازوت نیز مصرف نشده است.
نظرات بینندگان