کد خبر: ۴۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

حمایت بیمه سلامت از هزینه‌های بیماران دیابتی

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۷۰ درصد هزینه تعدادی از داروهای فاقد پوشش بیمه های پایه بیماران دیابتی توسط صندوق بیماری‌های خاص پرداخت می شود
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، غزاله غزنوی، درباره خدمات تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج به بیماران دیابتی، افزود: تعدادی از داروها، تجهیزات پزشکی، لیزر درمانی و درمان مشکلات چشمی برای بیماران دیابتی مشمول خدمات صندوق بیماری‌های صعب العلاج است.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی برای بهره مندی از مزایای صندوق باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه درمانی قرار گیرند و اگر فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی هستند، باید در سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت نام کنند تا تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گیرند.

سرپرست گروه مدیریت خدمات صعب العلاج و ویژه سازمان بیمه سلامت ایران افزود: برخی از انسولین‌ها که در گذشته تحت پوشش بیمه پایه بود، با ایجاد صندوق صعب العلاج پوشش گسترده‌تری پیدا کرده و به دنبال آن پرداختی از جیب بیماران کاهش پیدا کرده است، ضمن اینکه تعدادی از داروهای ژنریک که تا پیش از ایجاد صندوق تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند، هم اکنون ۷۰ درصد هزینه‌های آنها از طریق اعتبارات صندوق و بیمار تنها ۳۰ درصد را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: نکته مهم در خصوص بیماران دیابتی، تحت پوشش قرار گرفتن دستگاه اندازه گیری قند خون، نوار و سوزن توسط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج است. بیمار می‌تواند با مراجعه به ادارات کل استانی و با ارائه مدارک و مستندات از مزایای صندوق بهره مند گردد.

غزنوی اظهار داشت: علاوه بر خدمات گفته شده بیماران دیابتی می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های صعب العلاج نیز بهره مند شوند، به این مفهوم که بیمار می‌تواند مدارک و مستندات هزینه‌های خود را به ادارات کل استانی ارائه داده و در صورتی که مشمول باشد مساعدت‌ها را دریافت کنند.
نظرات بینندگان