کد خبر: ۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

«مرز بی‌پایان» برگزیده جشنواره تفلیس شد

فیلم سینمایی «مرز بی‌پایان» ساخته عباس امینی موفق به کسب جایزه از جشنواره بین‌المللی فیلم تفلیس در کشور گرجستان شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم تفلیس در کشور گرجستان از تاریخ ۲۶ نوامبر تا سوم دسامبر (۵ تا ۱۲ آذر) برگزار شد و فیلم «مرز بی‌پایان» به کارگردانی عباس امینی جایزه اتحادیه اروپا (جایزه حقوق بشر در سینما) را دریافت کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «احمد یک معلم تبعیدی است که در یک روستای فقیرنشین کوچک با قومیت بلوچ در امتداد مرز ایران با افغانستان زندگی می کند. او با خانواده ای از پناهندگان غیرقانونی هزاره آشنا می شود که از خطر فوری به قدرت رسیدن طالبان می گریزند. اندکی بعد احمد متوجه می شود که تعصبات بر همه زندگی آنها دیکته میشود و دیدگاه او در مورد درست و نادرست به شدت تغییر می کند».

«مرز بی‌پایان» به عنوان محصول مشترک آلمان، ایران و جمهوری چک است و در آن پوریا رحیمی سام، مینو شریفی و حامد علی‌پور نقش‌آفرینی کرده‌اند. ای فیلم پیش از این چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه بخش «پرده بزرگ» جشنواره روتردام هلند، جایزه بهترین فیلم جشنواره تیرانا در کشور آلبانی و جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) را دریافت کرده است.
نظرات بینندگان