کد خبر: ۴۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

رشد شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد بیش از ۴۴ هزار واحدی مواجه شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، ارزش معاملات خرد عدد ۹,۰۰۳ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۰% و نسبت به میانگین ماهانه ۶۶% افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۸۷۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند ورود نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۴۵۵ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت آن هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۵۶۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای پنجمین روز متوالی با ثبت رقم ۵۲۲ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۲۲۷ میلیارد تومان است که کاهش ۴۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۵۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۲۴۰ میلیارد تومان قرار دارد.
نظرات بینندگان