کد خبر: ۴۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

۹ وزنه‌بردار ایران در راه قطر

تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای حضور در مسابقات قطرکاپ که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود با ۹ وزنه‌بردار راهی قطر می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، مسابقات وزنه‌برداری قطرکاپ که یکی از رقابت‌های گزینشی المپیک محسوب می‌شود از ۱۳ تا ۲۳ آذرماه برگزار خواهد شد. با تصمیم فدراسیون و کادر فنی ۲ ورزشکار زن و هفت ورزشکار مرد به عنوان نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، مهدی کرمی، آیت شریفی، علی داودی، رضا دهدار و سیدرسول معتمدی در بخش مردان و فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی نیز در بخش بانوان به قطر اعزام خواهند شد.

مسابقات قطرکاپ پنجمین رقابت گزینشی المپیک محسوب می‌شود، پیش از مسابقات قطر کاپ، وزنه‌برداران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا، قهرمانی ۲۰۲۳ قاره‌ها، مسابقات جایزه بزرگ کوبا و مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض به عنوان گزینشی المپیک شرکت کرده بودند. همچنین مسابقات قهرمانی قاره‌ها در سال ۲۰۲۴ و جام جهانی وزنه‌برداری ۲ تورنمنت دیگر هستند که مدعیان برای کسب سهمیه المپیک باید در آن حضور داشته باشند.

طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، هر وزنه‌برداری که به دنبال کسب سهمیه المپیک پاریس است باید در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند شرکت کند.
نظرات بینندگان