کد خبر: ۴۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

هشدار واشنگتن به خلیفه حفتر درباره همکاری با روسیه

وزارت خارجه آمریکا به خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» نسبت به همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای ایجاد یک لژیون نظامی روسیه در آفریقا هشدار داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، این هشدار پس از آن منتشر شد که بنا بر گزارش‌ها، مقامات روسی در پی سفر یونس بک اوکوروف، معاون وزیر دفاع روسیه به لیبی به دعوت حفتر، برای ایجاد یک لژیون روسیه در آفریقا تلاش کردند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نسبت به فعالیت شرکت نظامی روسی «واگنر» ابراز نگرانی کرده و گفت شرکت واگنر یک «عنصر مضر» در لیبی است. نیروهای این شرکت به غارت کشورهایی که در آن مستقر هستند، به خطر انداختن امنیت عمومی و نقض قوانین حقوق بشری متهم هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گروه واگنر را به بی‌ثبات کردن لیبی و استفاده از آن به عنوان سکویی برای سازماندهی فعالیت‌های خود در این منطقه متهم کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، لژیون آفریقایی روسیه قرار است عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را در این قاره برای مقابله با نفوذ غرب انجام دهد. وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که هدف ایالات متحده در لیبی دستیابی به کشوری مستقل، باثبات، یکپارچه و امن است که بتواند امور خود را کنترل کند و بتواند انتخابات آزاد و شفاف داشته باشد.
نظرات بینندگان