کد خبر: ۴۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

۴۲ درصد نهمی‌ها «هنرستان» رفتند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در پایه نهم تحصیل کردند، گفت: امسال حدود ۴۲ درصد نهمی‌ها با رشد سه درصدی نسبت به سال قبل، به هنرستان رفتند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، اصغر باقرزاده در مراسم بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله که با شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب آور» که صبح امروز در سراسر کشور برگزار شد، اظهارکرد: سال قبل حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در پایه نهم داشتیم که از این تعداد حدود ۳۸.۵ درصد به هنرستان‌ها رفتند.
 
وی ادامه داد: در واقع سوق دادن دانش آموزان به سمت هنرستان‌ها امسال رشد سه درصدی داشت لذا در سال جاری حدود ۴۲ درصد بچه‌ها به هنرستان رفتند.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رویکرد دولت و آموز ش و پرورش این است که بچه‌ها از طریق برنامه رسمی و غیر رسمی یک مهارت یاد بگیرند.
 
وی ادامه داد: آموختن مهارت جزو وظایف آموزش و پرورش است و رویکرد جدید آموزش و پرورش این است که فرصت بیشتری را برای یادگیری و یاددهی مهارت‌ها و فعالیت‌ها برای بچه‌ها ایجاد کنند. یکی از این موقعیت‌ها و زمینه‌های یادگیری مهارت‌ها، برنامه‌هایی است که در حوزه مقابله با بلایای طبیعی برای شما تدارک دیده می‌شود. از مدیران کل خواسته‌ایم تا این رویکرد مهارت محور را تقویت کنند.
 
باقرزاده تاکید کرد: بهترین زمان برای فرهنگ سازی دوره کودکی و نوجوانی است. هرچه در کودکی و نوجوانی یاد بگیریم و به آن پایبند شویم، در ادامه زندگی آن رفتار و مهارت و تخصص عمیق می‌شود و باقی می‌ماند.
 
وی در پایان سخنان خود از دانش‌آموزان خواست حتما در یک تشکل‌ دانش‌آموزی مثل جمعیت هلال احمر عضو شوند.
نظرات بینندگان