کد خبر: ۴۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

امیدواریم در تهران از مازوت استفاده نشود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آلودگی هوای تهران را حاصل مجموعه‌ای از اقدامات انجام نشده در این باره دانست و خواستار توضیح مسئولان ذیربط در این باره شد و گفت: امیدواریم همانطور که می‌گویند در تهران از مازوت استفاده نشود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، مهدی چمران در خصوص استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌های تهران گفت: گفته می‌شود که شاید در نقاط دیگر کشور از سوخت مازوت استفاده شود، اما در تهران چنین چیزی نیست، امیدواریم که همان گونه باشد که می‌گویند و رئیس سازمان محیط زیست هم قول دهد که در تهران از مازوت استفاده نشود. 

وی استفاده از گازوئیل در اتوبوس‌ها را خطرناک‌تر از مازوت دانسته و هشدار داد: گازوئیل استاندارد در حال حاضر در اروپا ۲۵ پی‌پی‌ام است و حداکثر این استاندارد ۵۰ پی‌پی‌ام است، برای اتوبوسرانی تهران هم گازوئیل  ۵۰۰ پی‌پی‌ام پیش بینی شده است که البته با این استاندارد به اتوبوس‌های تهران ارائه نمی‌شود، شنیده‌ها هم حاکی از آن است که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها در حد ۵۰۰۰ پی‌پی‌ام بوده و این مسئله در خصوص سایر نقاط کشور نیز صادق است که تصفیه آن کار بسیار مشکلی است.

وی افزود: نمی‌گوییم که این مسئله همه مشکل آلودگی هوای تهران است؛ اما بدون شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها بوده و آلودگی را تشدید می‌کند، همانگونه که قرار بود موتورخانه‌ها هم تعمیر، بازسازی و استانداردسازی شود که این اقدام هم انجام نمی‌شود. در خصوص بنزین هم پیشنهاداتی ارائه شده که آن هم بی‌نتیجه بوده و اقدام موثری در این باره نیز انجام نشده است.

چمران از مسئولین ذیربط درخواست کرد که در این باره توضیح دهند که آیا گازوئیل ۵۰۰ پی پی‌ام را به شرکت واحد ارائه می‌دهند؟ و اگر خیر. باید میزان گوگرد، اندازه‌گیری شده و توضیح دهند چرا این خدمات به صورت استاندارد به شرکت واحد ارائه نمی‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران با تأکید مجدد بر این نکته که دلیل آلودگی هوای تهران تنها این موارد نیست، گفت: آلودگی هوا نتیجه مجموعه اقدامات انجام نشده در این باره است و مسئله گازوئیل نیز می‌تواند یکی از همین موارد باشد که باید حل شود.

همه ملت های آزادیخواه از رژیم اسرائیل متنفرند

مهدی چمران همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، ضمن تبریک هفته بسیج و با یادآوری رشادت های شهدای بزرگوار بسیجی، اظهار کرد: امیدواریم همه ما در مسیر فرمایش امام خمینی(ره) بتوانیم نمونه یک بسیجی واقعی باشیم.

وی در ادامه ضمن یادآوری سالروز شهادت شهید محسن فخری زاده که در ۷ آذرماه ۱۳۹۹ به دست رژیم غاصب اسرائیل و عوامل موساد ترور شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این دانشمند و نخبه هسته ای کشور، گفت: به شهادت رساندن این شخصیت برجسته نمونه ای از تجاوز و وحشی گری رژیم صهیونیستی است که متأسفانه در ایران تعدادی از دانشمندان متخصص ما توسط عوامل وابسته به این غده سرطانی به شهادت رسیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی از موفقیت این نیروی توانمند، در ساخت و الحاق ناوشکن پیشرفته «دیلمان» به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای خزر، ابراز خرسندی کرد و افزد: این ناوشکن، نمونه ای دیگر از دستاوردهای بزرگ و قدرتمندانه وزارت دفاع و نیروی دریایی است که به لطف الهی روز گذشته عملیاتی شد.

وی با یادآوری روز ۹ آذر که به روز بزرگداشت شیخ مفید، در تقویم رسمی کشور ثبت شده، مقام این عالم بزرگ و فقیه شیعه را گرامی داشت و تصریح کرد: امیدواریم که دانشمندان عزیز ما و رهروان این شخصیت نامدار و اثرگذار، بتوانند روزی جایگاهی همانند شیخ مفید در فقه شیعه و همه مسائل دینی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم که این بمباران ها و کشتارها با فشارهای بین المللی خاتمه پیدا کند، یادآور شد: ما معتقدیم و باور داریم که خود اسرائیلی ها نه تنها بویی از انسانیت نبرده و لبریز از بی رحمی هستند؛ بلکه از قوانین بین المللی هم تمکین نمی کنند؛ اینها همان هایی بودند که مدعی شدند ما به افکار بین المللی کاری نداریم و به وحشی گری های خود در بمباران و کشتارها ادامه دادند؛ اما فشارهای بین المللی بر روی اسرائیلی ها، بخصوص حامیان آنان مانند آمریکا، موجب شد تا با توجه به انتخابات پیش رویشان تسلیم این امر شوند.

چمران با تأکید بر اینکه در بسیاری از نقاط جهان مشخص شد که بسیاری از ملت ها و مردمانی که دولت هایشان حامی این رژیم منحوس است از رژیم اسرائیل متنفرند و نسبت به حامیانشان ابراز انزجار دارند، تصریح کرد: مردم آزادیخواه جهان با حضور در خیابانها و اعتراضات چند صد هزار نفری کاملا این حس نفرت را نشان دادند و ما امیدواریم هرچه زودتر با پیروزی فلسطینیان و سقوط اسرائیل، شاهد یک صلح واقعی در  منطقه خاورمیانه باشیم.
نظرات بینندگان