کد خبر: ۴۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

دعوت دوباره چین از علی رهبری

علی رهبری (آهنگساز و رهبر بین‌المللی ایرانی) که مهرماه امسال همزمان با مسابقات ورزشکاران ایرانی در بازی‌های آسیایی هانگژو روی صحنه رفت، باری دیگر از طرف چین برای رهبری ارکستر سمفونیک جوانان چین دعوت شده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، علی رهبری (آهنگساز و رهبر ارکستر بین‌المللی ایرانی) که ماه گذشته در هنگام همکاری با ارکسترهای سمفونیک شهرهای هانگژو و شنزن به صورت غیر منتظره‌ای برای رهبری به ارکستر سمفونیک ۱۳۰ نفری جوانان چین در پکن دعوت شده بود، اکنون بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی جهت ارتقا سطح کیفیت این نوازندگان، مجددا برای تشکیل مستر کلاس نوازندگی در ارکستر، به این شهر دعوت شده است.

این موسیقیدان ایرانی که برای سومین فصل هنری پیاپی سمت، رهبری دائم میهمان اپرای مارینسکی سن پترزبورگ در روسیه را به عهده دارد، روز جمعه (سوم آذرماه) با اجرای آثاری از موتزارت و بتهوون برای سیزدهمین بار در تالار اپرای مارینسکی در سن پترزبورگ روی صحنه رفت.

اکنون قبل از شروع به همکاری با ارکستر فیلارمونیک ووهان در چین، مجددا برای برگزاری مستر کلاس برای ارکستر سمفونیک جوانان چین از سن پترزبورگ به پکن خواهد رفت. 

علی رهبری، رهبر سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، مالاگا و پراگ بوده است.
نظرات بینندگان