کد خبر: ۴۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
وزیر اقتصاد گفت:

اقتصاد بعد از ۱۲ سال پیش‌بینی‌پذیر می شود

وزیر اقتصاد گفت: آیین نامه ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار که برای پیش پذیر کردن اقتصاد است، در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد که امیدواریم در آذرماه مورد تصویب نهایی دولت هم قرار می‌گیرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد زمان ابلاغ آئین نامه ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار اظهار کرد: ماده ۲۴ این قانون نیازمند آئین نامه‌ای است تا برای اولین بار به دولت و بخش خصوصی کمک کند اقتصاد پیش بینی پذیر شود.

وی گفت: آئین نامه مربوطه در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در دستور کار هیأت وزیران قرار دارد؛ امیدواریم در آذرماه مورد تصویب نهایی دولت هم قرار می‌گیرد.

گفتنی است، سال ۱۳۹۰ قانون بهبود محیط کسب و کار با ۲۹ تصویب شد اما بعد از ۱۲ هنوز ماده ۲۴ این قانون که به منظور پیش بینی پذیر کردن اقتصاد است، برای اجرا ابلاغ نشده است.

در ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار آمده است: دولت و دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند به‌منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری، هرگونه تغییر سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا، از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع عموم برسانند.
نظرات بینندگان