کد خبر: ۴۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

مجوز ۲۷ برند برای تولید سخت افزار در هند

شرکت‌های بزرگ فناوری دِل، هیولت پاکارد (HP) و لنوو، در میان ۲۷ شرکتی هستند که برای تولید سخت افزار فناوری در هند، مجوز گرفتند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، هند قصد دارد تولید داخلی سخت افزارهای فناوری را افزایش دهد و سرمایه گذاری‌های بزرگ در زنجیره تامین را جذب کند. تحت برنامه هند که در ماه مه از سوی دولت این کشور تصویب شد، مشوق‌هایی برای شرکت‌ها برای تولید کالا در این کشور فراهم خواهد شد.

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اعلام کرد سخت افزار فناوری برندهای معروفی مانند ایسر، ایسوز، دِل، هیولت پاکارد، لنوو و شرکت‌های دیگر در هند تولید خواهد شد.

این برنامه، ۱۷۰ میلیارد روپیه (حدود دو میلیارد دلار) بودجه به مدت شش سال دارد و لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی، ریز رایانه‌ها و سرورها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آشوینی وایشناو، وزیر راه آهن، ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات هند به رسانه‌ها گفت: از میان ۲۷ متقاضی تائید شده، ۲۳ شرکت آماده آغاز تولید هستند.

انتظار می‌رود این شرکت‌ها جمعا ۳۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کنند و حدود ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنند که شامل ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم است. پیش بینی می‌شود که بازار سخت‌افزار فناوری اطلاعات هند، از ۱۵.۵۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، به ۲۲.۷۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تولیدکنندگان قراردادهای اپل مانند فاکسکان و سامسونگ کره جنوبی، تحت تاثیر مشوق‌های هند و بزرگی بازار این کشور، به طور فزاینده در حال متنوع کردن پایگاه‌های تولید خود خارج از چین هستند.
نظرات بینندگان