کد خبر: ۴۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۵ درصد افزایش به ۱۹۹۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، پایین آمدن ارزش دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را در روز سه‌شنبه افزایش داده است. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو هستند تا نشانه‌های بیشتری در مورد دورنمای نرخ بهره به دست آورند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.75 درصد افزایش به 1992 دلار و 98 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.68 درصدی به 1993 دلار و 70 سنت رسیده است.
ضعف دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین افزایش تقاضای بانک‌های مرکزی از قیمت طلا حمایت کرده است.امید سرمایه‌گذاران به کاهش نرخ بهره در سال آینده میلادی ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی دو ماه و نیم گذشته رسانده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم نزدیک به سطح هفته گذشته یعنی پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته قرار دارد.
جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو قرار است امروز منتشر شود. نشانه‌های آهسته شدن تورم در آمریکا امید به توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.
بازارها احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر تغییری ندهد. 50 درصد احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد تا ماه مه پایین بیاورد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
اما توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند عقیده دارد تورم همچنان رو به افزایش خواهد بود و فدرال رزرو مجبور است نرخ بهره را هم برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا نگه دارد.
قیمت نقره امروز با 0.84 درصد افزایش به 24 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.33 درصد افزایش 926 دلار و 42 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان