کد خبر: ۴۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
پروانه:

وسلین دل به کار بدهد سهمیه جهانی می‌گیریم

پیشکسوت هندبال گفت: تیم ملی ظرفیت بزرگ شدن و نتیجه گرفتن را دارد و فقط وسلین باید مقداری دل به کار بدهد تا این اتفاق رقم بخورد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, حسن پروانه، در خصوص شرایط تیم ملی هندبال مردان ایران در قهرمانی آسیا اظهار کرد: ایران بین سه تیم سطح بالای قطر، ژاپن و بحرین و سه تیم سطح پایین کره، کویت و عربستان قرار دارد. ما نمی‌توانیم حریف سه تیم بالایی باشیم مگر اینکه اتفاقی رخ دهد و روز آنها نباشد و ما روی سکو برویم. البته با تیم جوانی که داریم در آینده می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم. آثاری، عزتی، کیارش طاهری، رهنما و کاظمی بازیکنان جوانی هستند که به تیم اضافه شده‌اند. ما به پوست اندازی نیاز داشتیم اما خیلی دیر این اتفاق افتاد. از طرفی اگر پویا نوروزی‌نژاد و سید علیرضا موسوی لژیونرهای ایران هم به تیم اضافه شوند می‌توانیم نتایج بهتری بگیریم و به هندبال نشاطی تزریق شود.

وی در خصوص کسب سکوی آسیا و سهمیه جهانی گفت: کارهای وسلین مقداری ما را گیج کرده است. یعنی او تاکنون نتایجی که بدرد ما بخورد نتوانسته کسب کند. وسلین بازیکن بزرگی بود اما تیم ما را به نتایج قابل توجه نرساند. تیم‌های عربستان، کره و بحرین از مربیان ایسلندی استفاده کرده و نتیجه هم گرفتند. مبلغ قرارداد وسلین هم قابل توجه است.  اگر در لحظات احساساتی نشویم می‌توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم. تیم ما در انتخابی المپیک پنجم شد بنابراین در آسیا هم می‌تواند روی سکو برود. نظر من این است که اگر تیم درست ارنج و از لژیونرها استفاده شود می‌توانیم جزو چهار تیم باشیم و سهمیه جهانی بگیریم. تیم ما در دفاع مشکلاتی داشت و اگر پویا و سید علیرضا موسوی اضافه شوند مشکلات کمتر خواهد شد. اگر وسلین تمام وقت خود را در این مدت بگذارد و به تیم کمک کند می‌توانیم جزو چهار تیم باشیم.

پروانه در ادامه گفت: تیم ملی ظرفیت بزرگ شدن و نتیجه گرفتن را دارد. باید وسلین مقداری دل به کار بدهد تا این اتفاق رقم بخورد. وسلین در باشگاه‌های آسیا هم با تیم سپاهان نتوانست نتیجه مطلوبی بگیرد. او با تیم ملی بجز چهارمی و پنجمی نتیجه‌ای نگرفته که خب این رتبه را خودمان هم می‌گرفتیم. نهم نبودیم که، بلکه همیشه بین رتبه‌های چهارم تا پنجم بودیم. انتظار ما از وسلین رفتن روی سکو بود و شاید هم این اتفاق با او در این مسابقات برای ما رقم بخورد و سربلند بیرون بیاید.

پیشکسوت هندبال در خصوص دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی گفت: فکر نمی‌کنم دیدارهای تدارکاتی در نظر گرفته شود. تورنمنت مخصوصا اروپایی هزینه دارد و بلیت هر نفر فقط ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه می‌شود و چیزی حدود ۶ میلیارد برای تیم هزینه دربرخواهد داشت‌. در این شرایط اقتصادی و با توجه به اینکه بودجه‌ها هم استفاده شده اگر در همین آسیا با قطر یا عربستان دیدار داشته باشیم خوب است.

پروانه گفت: فدراسیون اگر برای انتخابی المپیک فشار نمی‌آورد و جوانگرایی نمی‌شد به این نتایج نمی‌رسیدیم. اکنون تیم جوان شده و شرایط خوبی دارد. اورعی اگر در اردوها حضور داشت و مستقیم از باشگاه به مسابقات انتخابی المپیک نمی‌آمد می‌توانستیم نتیجه بهتری هم بگیریم. ما در بازی های آسیایی به ژاپن بد باختیم اما در انتخابی المپیک می‌توانستیم بحرین را هم ببریم. در هندبال یک گل، یک دو دقیقه یا یک اشتباه نتایج را عوض می‌کند. ما در دفاع کمی مشکل داریم و باید ساختار ایجاد شود. انتظار ما از وسلین ایجاد یک ساختار بوده اما اکنون هم که به داخل زمین می‌رویم نمی‌دانیم چطور باید بازی کنیم. هر چه که تیم مقابل بازی کند براساس آن دفاع را می‌چینیم. باید ساختار داشته باشیم. امیدواریم در این مسابقات این اتفاق بیفتد.

او در ادامه به لزوم حضور روان‌شناس در تیم ملی اشاره کرد و گفت: یک روان‌شناس باید در کنار تیم باشد. روان‌شناس از نان شب برای تیم ملی واجب‌تر است. فکر می‌کنم از کمیته ملی المپیک نفری هم معرفی شده و قرار است برای این مسابقات به تیم اضافه شود. امیدواریم که او بتواند کمک کند. وسلین هم دو کمک مربی دارد که باید به تیم کمک کنند و نظرات خود را به سرمربی بدهند و نظرات لحاظ شود. اینکه آنها نیمکت‌نشین باشند فایده ندارد.

وی در پایان گفت: بعد از قهرمانی آسیا دیگر تیم ملی تا دو سال استراحت دارد. اگر وسلین تمدید کند و یا مربی جدیدی جذب شود زمان هست تا این تیم جوان را بالا بکشد. اکنون بازیکنان همه پست‌ها تغییر کرده‌اند و به نظر من می‌توانند رشد کنند.
نظرات بینندگان