کد خبر: ۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
روسیه:

روابط مسکو-لندن در وضعیت بحرانی است

مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به وضعیت کنونی روابط مسکو و لندن تأکید کرد که فعلا شرایط برای عادی‌سازی روابط دو کشور مناسبت نیست.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، «سرگ بلیایف» مدیر بخش دوم اروپایی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که روابط لندن و مسکو در یکی از عمیق‌ترین بحران‌های تاریخ خود است.

وی دراین‌باره افزود: لندن مصمم به پایان دادن به همکاری های تجاری و اقتصادی با روسیه است و هیچ راهی برای عادی سازی روابط روسیه و انگلیس وجود ندارد، زیرا آنها در حال گذراندن آن هستند و این رابطه در یکی ار بحرانی‌ترین نقطه تاریخ خود است.

این مقام روس در ادامه افزود: ما مجبوریم بپذیریم که روابط روسیه و انگلیس شاهد یکی از عمیق‌ترین بحران‌ها در تما دوران تاریخ خود است و دلیل این امر سیاست مداومی است که دولت محافظه‌کار طی سال‌های متمادی دنبال کرده؛ این رویکرد صدمات جبران‌ناپذیری به روابط دوجانبه وارد کرده است.

وی همچنین گفت: مقامات انگلیس به سیاست حمایت همه‌جانبه خود از رژیم نئونازی در اوکراین ادامه می‌دهند، تجهیزات نظامی خودشان را به آنها ارائه می‌کنند و خدمه نظامی اوکراین در جزایر این کشور آموزش می‌بینند.

پیش از این نیز «جیمز کلورلی» وزیر خارجه پیشین انگلیس اعلام کرده بود: لندن به دنبال عادی سازی روابط با روسیه نیست. ما برنامه ای برای بازگشت به روابط عادی با روسیه نداریم. در پی عادی‌ سازی روابط با روسیه نیستیم.
نظرات بینندگان