کد خبر: ۴۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
معاون وزیر نیرو:

پرونده خاموشی‌ها بسته شد

معاون وزیر نیرو در اموربرق و انرژی گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه‌ها نداریم و برای فصل تابستان نیز برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که با همکاری مردم مشکلی برای تامین برق وجود نداشته باشد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, همایون حایری، با اشاره به آخرین وضعیت تامین برق برای زمستان، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که از سوی شرکت گاز صورت گرفته وسهم گاز بسیار خوبی در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است، مشکل خاصی برای تامین سوخت نداریم.

وی افزود: این مساله موجب شده که سوخت مایع کمتری در نیروگاه‌ها استفاده کنیم و وضعیت تامین گاز علی‌رغم اینکه در برخی از نقاط کشور هوا سر شده به خوبی مدیت شده است و امیدواریم با همکاری که وجود خواهد داشت، زمستان امسال را نیز بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین برق در فصل تابستان نیز گفت: برای تابستان از همین الان برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده تا ظرفیت نیروگاه‌ها افزایش یابد و در همین راستا خطوط انتقال توسعه یابد و به صورت هفتگی نیز برای این مهم جلساتی برگزار می‌شود.

به گفته حائری طبق ارزیابی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که برای تابستان نیز با همکاری مردم مشکل نداشته باشیم، در تابستان امسال همکاری مردم بسیار خوب بود و امسال سال همکاری مردم در بخش مدیریت مصرف بود چراکه برای اولین بار بخش خانگی نسبت به سال‌های گذشته بدون هیچ محدودیتی میزان مصرف خود را کاهش داد.
نظرات بینندگان