کد خبر: ۴۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
رئیسی:

مشکل تامین آب نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری حل می‌شود

 نهمین سفر استانی رییس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری آغاز شد، در ابتدای این سفر ۱۵ طرح آب و برق افتتاح شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امروز اکثریت طرح‌های آبرسانی که در دور اول مبنی بر پیگیری مشکلات آب وعده داده شده بود به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۶۵ درصد طرح‌ها است که از دست‌اندرکاران و پیمانکاران، مسئولان و قرارگاه سازندگی که نقش داشتند، قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع آب‌رسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال‌وبختیاری حائز اهمیت است، ادامه داد: اینجا سخن از کمبود آب نیست، بلکه سخن از مدیریت آب است که اگر درست باشد، مشکل آب شرب و کشاورزی و صنعت حل می‌شود، لذا تقسیم امکانات باید به شایستگی انجام گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه سدباباحیدر از ۱۴ سال قبل آغاز شده و باید در سال‌های قبل تکمیل می‌شد، گفت: این سد با ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توانست مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این دولت ۱۰ برابر برای تکمیل آن هزینه کرد تا به ثمر برسد و امروز آبگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات آبی روستاهای استان، تصریح کرد: امروز مشکلات آبی ۱۱۷ روستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) رفع می‌شود؛ در استانی که به بام ایران معروف و منطقه‌ای پرآب است زمینه حل مشکلات آبی فروان است که در این گام، شاهد حل مشکلات ۱۱۷ روستا هستیم و ۲۰۰ روستا جزو برنامه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای رفع مشکلات و تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور، گفت: تا امروز، تنش آبی ۳۰۰۰ روستا رفع شده است که انجام این کار در این مدت کوتاه، جز با روحیه جهادی، انگیزه و اخلاص ممکن نبود.

رئیسی در خصوص آب‌گیری سد باباحیدر، تأکید کرد: این پروژه پیشرفت ۳۰ درصدی داشت که در این دولت با بیشترین میزان جذب اعتبار، ۷۰ درصد آن تکمیل شد و با این کار جهادی، مردم به آب پایدار با کیفیت و کمیت بالا می‌رسند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امید در دل مردم، بیان کرد: با کار شبانه‌روزی و مداوم مسئولان، امید در دل مردم افزایش می‌یابد و شاهد هستیم که کار سد باباحیدر و سایر طرح‌های آبرسانی این استان با ۱۳ برابر سرعت بیشتر انجام شد لذا در فرصتی کوتاه، از پروژه‌ها بهره‌برداری صورت گرفت و این کار جهادی یک الگو برای تمام پروژه‌های در دست انجام به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور نهضت پایان طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت دولت عنوان کرد و توضیح داد: به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام محور بسیار مهم کارهای ماست که با قدرت ادامه دارد و این رویکرد باعث امیدافزایی در مردم و نیز جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها می‌شود.

رئیسی بیان کرد: وقتی یک پروژه ۱۳ سال به طول می‌انجامد، هم افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد و هم مردم حس خوبی نخواهند داشت و لذا تکمیل پروژه‌ها از اولویت کارهاست و در ادامه نیز همین مسیر را در پیش داریم که همه بخش‌ها باید مساعدت کنند.

وی در پایان گفت: امروز پروژه‌های قابل توجهی در حوزه آبرسانی و برق‌رسانی در چهارمحال‌وبختیاری به بهره‌برداری می‌رسند که شکرگزاری می‌کنیم و هنر مسئولان باید این باشد که کارها را به سرانجام برسانند و این مهم با شعار محقق نمی‌شود بلکه با اقدام و عمل اتفاق می‌افتد؛ فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری نیز مسئله بسیار مهمی بود که از مسئولان برای تلاش‌هایشان قدردانی می‌کنم.
نظرات بینندگان