کد خبر: ۴۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

سازمان ملل از «حملات به بیمارستان شفا در غزه» وحشت کرد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در واکنشی کلامی به اقدام امروز اشغالگران صهیونیست اعلام کرد: من از گزارش حملات نظامی به بیمارستان شفا در غزه وحشت زده شدم!
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز چهارشنبه در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به جنایت امروز نظامیان رژیم موقت صهیونیستی در یورش به مجتمع پزشکی «شفا» در نوار غزه واکنش نشان داد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در این خصوص نوشت: من از گزارش حملات نظامی به بیمارستان شفا در غزه وحشت زده شده ام. حفاظت از نوزادان، بیماران، کادر پزشکی و همه غیرنظامیان باید بر همه نگرانی‌های دیگر غلبه کند.

«مارتین گریفیتس» در این خصوص اضافه کرد: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه پیشتر اعلام کرد: یورش به بیمارستان شفا و تیراندازی در داخل آن جنایت جنگی است. دروغ‌های اسرائیل درباره گذرگاه‌های امن تبلیغاتی کثیف و ادعاهای بی اساس است. ارتش اشغالگر بسیاری ازخانواده هایی را که به دنبال خروج از بیمارستان شفا بودند، اعدام کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰ نفر را به شهادت رساند.

مدیرکل بیمارستان ها در غزه هم اعلام کرد: اشغالگران کودکان و بیماران را از بیمارستان غزه بیرون راندند. ما اشغالگران را مسئول جان بیماران و کادر پزشکی می‌دانیم. خواهان انتقال بیماران به مصر هستیم. ما خواهان ورود سوخت به همه بیمارستانه به شکل فوری هستیم. اشغالگران به مدت ۱۰ ساعت از بیماران و همراهان و کادر پزشکی بازجویی کردند. کادر بیمارستان در وحشت به سر می‌برند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه هم بیان کرد: اثبات ادعاهای اسرائیل در مورد استفاده نظامی از بیمارستان شفا در غزه نیازی به این همه ساعت حمله و تفتیش و بازرسی نداشت. مدت زمان طولانی حضور اسرائیلی‌ها در بیمارستان شفا ترس و نگرانی در مورد فراهم کردن صحنه‌های دروغین و ساختگی در داخل بیمارستان ایجاد می‌کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: در سایه قطع هرگونه ارتباط مسئولان بیمارستان شفا و وزارت بهداشت فلسطین در غزه و ندادن اجازه حضور طرف سوم بین‌المللی در بیمارستان شفا، ارتش اسرائیل تنها طرفی است که اوضاع در داخل این بیمارستان را تحت کنترل دارد و همین مسئله شک و تردیدهای زیادی در مورد هرگونه روایتی در آینده در مورد این بیمارستان مطرح می‌کند.
نظرات بینندگان