کد خبر: ۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

امیرعبداللهیان به ژنو می‌رود

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ژنو سفر می‌کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر سفر دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به ژنو، در مورد اهداف این سفر گفت: وزیر امور خارجه کشورمان در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک در ارتباط با مسئله فلسطین به‌ویژه پیگیری موضوع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم غزه در سطوح بین‌المللی و نیز دیدار و گفت‌وگو با برخی مسئولان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ جهانی، به ژنو سفر خواهد کرد.

پیش از این، امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با خانم «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس صلیب سرخ جهانی درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی با محکومیت شدید رژیم صهیونیستی برای تشدید محاصره انسانی غزه گفت: هم اکنون شاهد تداوم و گسترش جنایات جنگی در غزه هستیم و تلاویو اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها و مدارس را هدف قرار داده، آب و برق را قطع کرده و مانع ارسال سوخت و مواد غذایی شده است که  همه این‌ها مصداق مجازات دسته جمعی و جنایت سیستماتیک جنگی علیه بشریت است.

 امیرعبداللهیان تأکید کرد، تداوم این وضعیت شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد و طبعاً مسئولیت آن متوجه رزیم صهیونیستی و حامیان آن است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این علاوه بر تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، ۲ بار نیز در ارتباط با تحولات اراضی اشغالی و وضعیت بغرنج مردم غزه نامه‌نگاری کرده است.
نظرات بینندگان