کد خبر: ۴۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

برپایی ۲ نمایشگاه در خانه هنرمندان

بزرگداشت عباس گروسی، نمایشگاه عکس‌های او با عنوان «سایه‌های دیروز» و نمایشگاه نقاشی‌های امیرحسین عالی با عنوان «آشفتگی» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، مراسم بزرگداشت زنده‌یاد عباس گروسی عصر جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود.

گالری تابستان خانه هنرمندان ایران نیز تا ۶ آذر ۱۴۰۲ میزبان نمایشگاه عکس‌های زنده‌یاد عباس گروسی با عنوان «سایه‌های دیروز» خواهد بود که عصر جمعه ۲۶ آبان افتتاح می‌شود.

عباس گروسی (کیان زند، ۱۳۱۸-۱۳۹۳) ایران‌پژوه و مردم‌شناسِ کمتر شناخته‌شده ایرانی است که از سال ۱۳۴۹ به پژوهش و نگارش در حوزه تاریخ، باستان‌شناسی، میراثِ فرهنگی، کشاورزی، دام‌داری سنتی و آیین‌های ایرانی پرداخت.

بیش از ۵۰ کتاب، مقاله و گزارش و چندین دست‌نویس و یادداشت و همکاری در چند فیلمِ مستند و نزدیک به ده‌هزار عکس، یادگارِ پژوهش‌ها و گشت‌وگذارِ او در گوشه‌گوشه ایران است.

دوربینِ عکاسی، ثبت، مستندسازی و روایتِ تصویری روی‌دادها و دیده‌ها، بخشِ جدایی‌ناپذیرِ زندگی او بوده و عکس‌هایی با زیباشناسی ویژه خود در دسته‌های خانوادگی، معماری، طبیعت، پرتره، رویدادهای اجتماعی و... به یادگار گذاشته است.

عکس‌های گروسی، روایتی زمانمند از عشق به عکاسی است؛ «سایه‌های‌ دیروز» که تا اکنون ما، گسترده شده است.
نظرات بینندگان