کد خبر: ۴۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

رئیس مجلس به موضوع رد صلاحیت‌ها ورود می‌کند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد صلاحیت 28 درصد از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، از رئیس مجلس خواست تا نسبت به این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح روز سه شنبه ۲۳ آبان صحن مجلس در تذکری با بیان اینکه «اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست»، اظهار کرد: موضوعی که در بحث انتخابات است، ۲۸ درصد از نامزدها اعم از نمایندگان فعلی و ادوار و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نتوانستند از هیئت‌های اجرایی تائید صلاحیت بگیرند؛ البته کار اگر بر مبنای قانون باشد کسی اعتراضی ندارد.

وی گفت: تبصره ماده ۶۰ و همچنین ماده ۶۱ که چند ماه قبل تصویب کردیم رعایت نشده است؛ در این تبصره آمده که رد صلاحیت ها باید مستند به مدارک معتبر باشد؛ اعضا و روسای هیئت‌های اجرایی موظفند که مستندات لازم را به افرادی که رد صلاحیت شدند بدهند تا آنها بتوانند اعتراض کنند و دلایل و مستندات در رد آنها را ارائه دهند.

این نماینده مجلس اصلاح طلب در بخش دیگری از سخنانش خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای قالیباف به عنوان ریاست مجلس خواهش می‌کنم به این وضعیت ورود کنید تا مردم سالاری دینی که یکی از پایه های مهم و اساسی نظام است آسیب نبیند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: حتما به عنوان مجلس در اجرای قانون مساله را دنبال می‌کنیم؛ پیشتر هم توضیح دادم که در حوزه اجرایی موضوع دخالت‌هایی که مطرح شده است را پیگیری کردیم و خواهیم کرد و مصمم هستیم که قانون اجرایی شود. البته بدون شک دوستان شورای نگهبان هم حتما به این مساله توجه دارند.
نظرات بینندگان