کد خبر: ۴۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

«جادوگر پارک کوهسنگی» رهسپار بازار کتاب شد

«جادوگر پارک کوهسنگی» به قلم پری غلامی نویسنده مشهدی که شامل ۱۰ داستان کوتاه و بلند با محوریت مشکلات زندگی زنان است، رهسپار بازار نشر شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، پری غلامی نویسنده مجموعه داستان «جادوگر پارک کوهسنگی»، متولد ۱۳۵۳ در مشهد است که در سال ۱۳۹۸ مقام دومِ جایزه ملی داستان‌های حماسی را برای نوشتن رمان امانت گندمزار از آن خود کرده‌است. او به تازگی کتاب «جادوگر پارک کوهسنگی» که متشکل از ۱۰ داستان کوتاه و بلند است را به زیور طبع آراسته که مضمون تمامی داستان‌های این اثر دغدغه‌های فکری و مشکلات ریز و درشت زندگی زنان است.قهرمانان این‌قصه‌ها اغلب زنانی هستند که بین سال‌های ۶۰ و ۹۰ زندگی می‌کنند و جغرافیای قصه‌ها نیز اغلب مشهد است.

زن‌های این مجموعه داستان، افرادی هستند گریزان از انفعال و همگی در تلاشند تا شرایط زندگی را به نفع خود تغییر دهند. زنان شجاعی که پای تمامی آرزوهای‌شان می‌ایستند. در مسائل عاطفی و احساسی بسیار جسورانه و در عین‌حال صادقانه عمل می‌کنند. در مسیر این افت و خیزها، گاه به سختی شکست می‌خورند اما دوباره بلند می‌شوند و لنگ لنگان و کورمال کورمال به مسیرشان ادامه می‌دهند. گاهی هم تسلیم می‌شوند و سکوت می‌کنند اما این سکوت هم درس‌هایی را به ضد قهرمان می‌آموزد و این است که گاهی اوقات تحول شخصیت برای ضد قهرمان است که اتفاق می‌افتد.

دل‌مشغولی‌ها و خواسته‌های هیچ‌کدام از شخصیت‌های کتاب پری غلامی دست‌نیافتنی و پیچیده نیستند اما فقر و تنگدستی، باورهای خرافی تنیده در تار و پود اجتماع و از همه مهم‌تر تنهایی همه‌جانبه قهرمان‌ها، بزرگ‌ترین مانع در مسیر رسیدن به خواسته‌هاست.

داستان‌های جذاب این مجموعه که با زبانی بسیار ساده و با درنظرگرفتن تمامی عناصر داستانی اعم از فضا، لحن، دیالوگ‌های ساده، شخصیت‌پردازی‌های خاص و در عین‌حال شفاف نوشته شده، همگی حاصل رویارویی مستقیم نویسنده با توده‌ی مردم و آشنایی کامل او با ادبیات، ذهنیت‌ها و دغدغه های آن‌هاست و از همین روست که امکان بیشترین همذات پنداری را برای خوانندگان به وجود می‌آورد.

جادوگر پارک کوهسنگی مجموعه‌ای است درهم‌تنیده از امید و ناامیدی، پلشتی و زیبایی که خواندنش اشک و لبخندی توأمان را برای خواننده به ارمغان می‌آورد و در عین حال او را در کوچه‌پس‌کوچه‌های خراسان می‌چرخاند تا طعم گس نوستالوژی را تقدیم حافظه‌اش کند.

«جادوگر پارک کوهسنگی» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۷۰ هزارتومان توسط نشر کاشی در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان است.
نظرات بینندگان