کد خبر: ۴۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
فیبا:

نماینده ایران قهرمانی آسیا می‌خواهد

فدراسیون جهانی بسکتبال با تمجید از نماینده ایران گفت: آن‌ها در فصل جدید سوپر لیگ غرب آسیا، کم‌تر از قهرمانی نمی‌خواهند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) که در حال معرفی تیم‌های حاضر در سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا است، با اشاره به عملکرد سال گذشته تیم شهرداری گرگان در فصل قبل این رقابت‌ها، به تغییرات و شانس بالای این تیم برای کسب نتایج بهتر در فصل جدید اشاره کرد که در ادامه، متن گزارش فیبا آمده است:

* از افتتاح تا قهرمانی در ایران

شهرداری گرگان در فصل جدید رقابت‌های لیگ غرب آسیا، به کم‌تر از قهرمانی و مدال طلا قانع نمی‌شود، چون آن‌ها در فصل قبل با باخت مقابل الریاضی این مهم را از دست دادند. آن‌ها فصل قبل به جمع ۸ تیم پایانی رقابت‌ها راه یافتند، اما نتایجی که باید را به دست نیاورند.

تیم شهرداری گرگان سال ۱۹۶۹ تاسیس شد و پس از چند دوره حضور در لیگ دسته یک ایران، سال ۱۳۷۷ وارد سوپر لیگ این کشور شد تا یکی از قطب‌های بسکتبال این کشور شود.

آن‌ها نخستین قهرمانی خود را سال ۲۰۲۱ به دست آوردند و پس از آن هم در فصول ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم قهرمانی خود را تکرار کردند. آن‌ها الان قهرمان سه دور لیگ ایران هستند. 

گرگانی‌ها بازی‌های خانگی خود در لیگ ایران را به میزبانی قلعه عقاب‌ها (سالن امام گرگان) برگزار می‌کنند، اما در سوپر لیگ غرب آسیا از سالن معروف آزادی در تهران استفاده می‌کنند.
*ترکیب متفاوت با ستاره NBA

شهرداری گرگان با ترکیبی کاملا جدید نسبت به دوره قبل، در این رقابت‌ها حاضر می‌شود. آن‌ها ستارگانی چون محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، سجاد پذیرفته و گارد کهنه‌کار خود یعنی پری‌پتی را دیگر در ترکیب خود ندارند.

آن‌ها در فصل جدید ستارهایی چون ارسلان کاظمی و امیر قلی‌زاده را در ترکیب دارند که در فصل گذشته سوپر لیگ غرب آسیا، در ترکیب تیم ذوب‌آهن اصفهان حضور داشتند. اکنون آن‌ها سینا واحدی، گارد جوان و ملی‌پوش ایران را هم در اختیار دارند که رهبری این تیم را بر عهده گرفته است.

شهرداری گرگان در این دوره «نورول پله» بازیکن سابق NBA را به عنوان سنتر در اختیار دارد که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۷ لباس لبنان را به تن کرده بود. «ویل چری» نیز دیگر ستاره گرگانی‌ها است که در این فصل آن‌ها را همراهی می‌کند تا در لیگ غرب آسیا، گرگانی‌ها به جایگاه بهتری برسند.
نظرات بینندگان