کد خبر: ۴۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

۱۲ پیشنهاد برای پایتخت‌های اسلامی در خصوص مسئله فلسطین

شهردار تهران در پی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار بی سابقه در سرزمین‌های اشغالی و غزه پیامی خطاب به شهرداران پایتخت‌های اسلامی نوشت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در پی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در کشتار بی سابقه در سرزمین‌های اشغالی و غزه پیامی خطاب به شهرداران پایتخت‌های اسلامی نوشت.

شهرداران محترم پایتخت‌های کشورهای اسلامی

سلام علیکم؛

اگر مجموعه جنایت‌های سبعانه رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی در سرزمین فلسطین اشغالی را در روزهای اخیر در زمره چند جنایت بزرگ قرن اخیر به شمار آوریم، یقیناً سخنی به گزاف نگفته‌ایم. قریب به یک ماه است که همه ملّت‌ها و دولت‌های جهان، شاهد صحنه‌های غم‌بار و عذاب‌آوری از جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه هستند.

به رغم داعیه‌دارانِ حقوق بشر و آزادی‌های انسانی، با پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه آمریکا و چند کشور معدود اروپایی از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، غزه امروز تبدیل به بزرگترینِ زندانِ روباز دنیا شده است؛ زندانی که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و امروز با کمترین امکانات دفاعی در معرض هجوم ناجوانمردانه ارتشیان سفّاکی است که بدون هیچ نگرانی و یا عذاب وجدانی، هر روز جنایتی منحصربه‌فرد می‌آفرینند.

فهرست و نوع جنایات رخ داده تا این لحظه، ناباورانه و غیرقابل‌هضم است: - کشتار بی‌رحمانه مردم غزه (تا این لحظه نزدیک به ۱۰ هزار نفر) - به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان (شهادت بیش از ۳ هزار کودک) - حمله به بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها و در صدر آن انهدام بیمارستان‌های المعمدانی، الشفا و النصر با هزاران شهید و مجروح- تخریب وسیع خانه‌ها (بیش از ۱۰۰ هزار خانه مسکونی) - از بین بردن زیرساخت‌های شهری و مراکز عام‌المنفعه- حمله به خبرنگاران و پایگاه‌های خبری و شهادت اصحاب رسانه (تاکنون بیش از ۴۶ خبرنگار در حین مأموریت به شهادت رسیده‌اند) - محاصره همه‌جانبه و جلوگیری از ارسال کمک‌های غذایی، دارویی و امدادی- قطع برق و آب مورد نیاز در منطقه غزه- قطع راه‌های ارتباطی و خاموشی اینترنت و بسیاری جنایت‌های غیرانسانی دیگر که برشمردن آن این سیاهه را به اندازه چندین کتاب قطور، امتداد می‌بخشد.

اعتقاد و باور راسخ داریم که ظلم، پایدار نمی‌ماند؛ نهایتاً خداوند مستضعفین را حاکمان زمین قرار خواهد داد

ما بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و منطبق با رهنمودهای قرآن کریم، اعتقاد و باور راسخ داریم که ظلم، پایدار نمی‌ماند و نهایتاً خداوند تبارک و تعالی، مستضعفین را حاکمان زمین قرار خواهد داد (وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فی الْأَرضِ و نَجعَلَهُم أَئِمَّه و نَجعَلَهُمُ الوارِثین)، پس بی‌تردید وعده الهی به حقیقت خواهد پیوست (أَلا إِنَّ وَعدَ اللَّهِ حَق) و قطعاً پایان اسرائیل نزدیک است (و لَو کَرِهَ المُشرِکون).

در بزنگاه خطیر کنونی و در این نقطه عطف تاریخی-تمدّنی، وظایف بسیار سنگینی بر عهده ما مسئولان و شهرداران کشورهای اسلامی است. ما مسئولیم چه از حیث انسانی و چه از منظر اسلامی با تمام توان و تدبیر از حقّ مسلّم غصب شده مردم فلسطین دفاع کنیم و برای کاهش آلام این مردم مظلوم و زجر کشیده، گام‌های جدّی و مؤثری برداریم. ما شهرداران پایتخت‌های کشورهای اسلامی وظیفه داریم تا با ابتکار عمل عدالت‌خواهانه و بسیج تمام ظرفیت‌های شهری برای حمایت از مردم غزه در اسرع وقت اقدام نمائیم. طبعاً به فراخورِ مسئولیت فعلی ما، پاسخگوییِ ما به درگاه خداوند متعال نیز بیشتر خواهد شد.

در ادامه برخی پیشنهادات و ایده‌های اجرایی که می‌تواند در دستور کار پایتخت‌های اسلامی قرار گیرد، تقدیم می‌شود.

- تلاش عمومی، مدنی و سیاسی برای قطع رابطه کشورها با رژیم غاصب صهیونیستی در همه زمینه‌ها، اعم از «سیاسی و دیپلماتیک، اقتصادی (صادرات و واردات و متوقف‌سازی هرگونه کمک و حمایت به این رژیم غاصب)، علمی و اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای

- به‌کارگیری ظرفیت‌های حقوقی و قانونی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی و تلاش برای مقابله سیاسی حقوقی علیه تروریسمِ دولتی و بین‌الملل که این رژیم غاصب بارزترین مصداق آن است.

- فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های دیپلماسی شهری برای فشار بر رژیم کودک‌کش صهیونیستی

- تلاش و تدارک برای بازسازی غزه و انتقال دانش، فناوری و امکانات برای احیا زندگی طبیعی در مناطق ویران شده.

- برگزاری نشست‌ها و ملاقات بین شهرداران در حمایت از فلسطین، به‌ویژه با بهره‌گیری از ظرفیت پایتخت‌ها و شهرهای خواهرخوانده

- تدارک و حمایت ویژه از اجتماعات و تحصّن‌های مردمی ضدّ رژیم صهیونیستی

- نامگذاری خیابان‌ها و میادین، معطوف به آرمان‌های فلسطین و قدس شریف

- ساخت و به‌روزرسانی اِلِمان‌ها و نمادهای شهری در حمایت از مظلومیّت و غربت مردم فلسطین

- تمرکز و تقویت تبلیغات محیطی شهری در حمایت از مردم فلسطین و رسواسازی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

- حمایت و توسعه فعالیت‌ها و ترویج محصولات فرهنگی- آموزشی- رسانه‌ای در سطح شهرها برای دغدغه‌آفرینی بین شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان

- حمایت از جمع‌آوری کمک‌های مردمی، امدادی و پزشکی به نفع مردم مظلوم غزه

- مقابله با سانسور خبری و توطئه سکوت رسانه‌های عبری- غربی که می‌کوشند مفاهیم آزادی‌خواهانه مبارزان فلسطینی را قلب ماهیّت کنند.

فلسطین «پاره تن جهان اسلام» است؛ اجازه نمی‌دهیم سیاست‌های استعماری موجب به حاشیه راندن این «اولین مسئله جهان اسلام» شود.

فراموش نکنیم که فلسطین «پاره تن جهان اسلام» است، پس نباید اجازه دهیم سیاست‌های استعماری و استکباری، موجب به فراموشی سپردن و به حاشیه راندن این «اولین مسئله جهان اسلام» شود.

امروز صحنه نبرد حق و باطل به واضح‌ترین شکل و گویاترین شیوه خود در جریان است و نوبت ماست که در این میدان، اعلام موضع دقیق، شجاعانه، آزادی‌خواهانه و حماسی داشته باشیم و از کرسی سیاسی- مدنی که بر آن تکیه زده‌ایم در حمایت از حقّ شهروندان مظلوم و مبارزه با ظلمِ فراگیر بهره بگیریم. وقت آن است که به میدان ظلم‌ستیزی و عدالت بشتابیم که نصر و یاری خداوند مهربان نزدیک است؛ مَتی‏ نَصرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصرَ اللَّهِ قَریب.
نظرات بینندگان