کد خبر: ۴۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

سبقت منچستریونایتد و تاتنهام از رقبای ایتالیایی برای جذب طارمی

تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و تاتنهام با سبقت از رقبای ایتالیایی، خود را به عنوان جدی ترین مشتریان مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پیش انداخته اند اما هنوز خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، قرارداد مهدی طارمی ملی پوش ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال تابستان سال آینده به پایان می‌رسد و به بازیکن آزاد تبدیل خواهد شد. آمار درخشان طارمی در سه فصل حضور در پورتو در کنار قیمت مناسب او نسبت به مهاجمان روز فوتبال اروپا موجب شده است او به گزینه‌ای ایده آل برای بسیاری از تیم‌های مطرح فوتبال اروپا مبدل شود.

مهدی طارمی در فصل گذشته ۲۲ گل در لیگ برتر پرتغال و ۵ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و فصل پیش از آن هم موفق شده بود ۲۰ گل به ثمر برساند و در این دو فصل با ۱۹ پاس گل یکی از موفق ترین مهاجمان فوتبال اروپا بوده هرچند در فصل جاری نتوانسته است موفقیت خاصی از خود ارائه دهد.

طارمی منجی «تن هاخ» در منچستر یونایتد

تیم منچستر یونایتد انگلیس در فصل جاری لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود اراده کرده است و همین مساله موجب نارضایتی هواداران از عملکرد بازیکنان و سرمربی تیم شده است. پایگاه خبری «تیم تاک» اعلام کرده است که مذاکرات میان این باشگاه انگلیسی و مدیربرنامه‌های مهدی طارمی انجام شده است و این بازیکن ایرانی قرار است در فصل زمستان زوج «هویلند» در خط حمله تیم «اریک تن هاخ» باشد.

طبق این گزارش، خرید مهدی طارمی در پنجره زمستانی تنها ۱۰ میلیون یورو برای شیاطین سرخ هزینه خواهد داشت. ضمن اینکه این مهاجم به دنبال قراردادی سه ساله و دستمزد ۴.۵ میلیون یورو در سال است. در مجموع، با در نظر گرفتن هزینه‌های نقل و انتقالات و دستمزد، این معامله حدود ۳۰ میلیون یورو برای منچستر هزینه خواهد داشت که در مقایسه با هزینه‌های بازیکنانی مانند هری کین بسیار کم ناچیز است اما در عوض می‌تواند کمک بسیاری به شیاطین سرخ کند.

در تیم منچستر یونایتد «هویلند» علی رغم آمار خوبی که در لیگ قهرمانان اروپا از خود به نمایش گذاشته است (چهار گل در پنج مسابقه)، اما در لیگ جزیره به هیچ عنوان آمار قابل قبولی ندارد و در ۱۰ مسابقه نتوانسته است گلزنی کند.

تاتنهام به مهاجم با تجربه نیاز دارد

پیش از این هم روزنامه «کالچیومرکاتو» اعلام کرده بود تاتنهام به دلیل شباهت‌های زیاد میان سبک بازی مهدی طارمی و «هری کین»، کاپیتان سابق این تیم، علاقمند است طارمی را در ژانویه به خدمت بگیرد. تاتنهام در حال حاضر (هفته یازدهم) در رده دوم جدول رده بندی لیگ انگلیس قرار دارد و عملکرد خوبی در این فصل داشته است اما «ریچارلیسون» مهاجم اول این تیم نتوانسته است در امر گلزنی موفق باشد و در ۱۰ مسابقه در لیگ جزیره فقط یک گل به ثمر رسانده است.

«آلخو ولیز» جوان هم در خط حمله این تیم حضور دارد اما تاتنهام نگاهی بلندمدت به این بازیکن دارد و قصد دارد مهاجمی باتجربه و مطمئن را در خط حمله به کار بگیرد.

پایگاه خبری «اینترلایو» هم گزارش داده است که تیم فوتبال اینتر از علاقمندان جذب طارمی است اما با توجه به هزینه‌های نقل و انتقال و دستمزد این مهاجم ایرانی، این تیم پشت سر منچستر یونایتد قرار دارد.

پایگاه خبری «میلان نیوز ۲۴» هم گزارش داده است طارمی همچنان یکی از اهداف نقل و انتقالات تیم «آث میلان» است.
نظرات بینندگان