کد خبر: ۴۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

حملات اوکراین به دونتسک؛ روسیه خواستار نشست شورای امنیت شد

به دنبال حملات اوکراین به شهر دونتسک، مسکو خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص این حملات شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش خواستار برگزاری چنین نشستی در اعتراض به حملات اوکراین به دونتسک است که جان چندین تن را گرفته است.

روز شنبه این شهر واقع در شرق اوکراین، هدف حملات موشکی متعدد نیروهای کی‌یف قرار گرفت و آسیب‌های سنگینی به چندین سایت زیرساختی غیرنظامی وارد شد. به گفته مقامات محلی، حداقل ۲۰ تن در این حمله کشته شدند، رقمی که انتظار می‌رود افزایش یابد.

پولیانسکی در بیانیه‌ای در تلگرام با اشاره به این شهر که روسیه آن را از اوکراین ضمیمه خود کرده، گفت: «ما در رابطه با حملات تازه رژیم کی‌یف به دونتسک درخواست تشکیل جلسه علنی اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را داده‌ایم و انتظار می‌رود این نشست بعد از ظهر چهارشنبه برگزار شود.»

به گفته دنیس پوشیلین، رئیس منطقه دونتسک، حملات مذکور با سیستم‌های پرتابه چندگانه هیمارس (یا های‌مارس) ساخت ایالات متحده به این شهر در سه مرحله انجام شد.

این حملات چهار سایت زیرساختی غیرنظامی را هدف قرار داد و به بخش کار محلی و تامین اجتماعی که هدف اصابت مستقیم قرار گرفت، خسارت زیادی وارد کرد. پوشیلین گزارش داد که چندین ساختمان مسکونی چند طبقه و حداقل یک مرکز پزشکی هم بر اثر برخورد این موشک‌ها آسیب دیده‌اند.
نظرات بینندگان