کد خبر: ۴۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

اولین واگن‌های چینی جدید مترو تا ۱۲ ماه آینده به تهران می‌رسد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از ورود اولین سری واگن‌های چینی متروی تهران تا ۱۲ ماه آینده خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, سید جعفر تشکری هاشمی، با اشاره به بومی سازی واگن های خریداری شده از چین گفت: برخلاف برخی گفته‌ها واگن های خریداری شده از چین قرار است در داخل بومی سازی شوند و انتقال دانش صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه پروژه ۶۳۰ واگن متروی تهران که از چین خریداری شده بزرگترین پروژه تأمین ناوگان مترو در تاریخ متروی تهران است، اظهار کرد: این قرارداد شامل ۹۰ قطار ۷ واگنه برای متروی تهران و مشتمل بر ۵ فاز است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد واگن‌های خریداری شده به ۷۹۱ دستگاه، افزود: با موافقت وزارت  کشور به عنوان کارفرما، معادل ۲۵ درصد حجم پروژه ۶۳۰ واگن برابر ۱۶۱ واگن افزایش یافته و خرید نهایی جمعا به ۷۹۱ واگن  معادل ۱۱۳ رام قطار ۷ واگنه رسیده است. 

تشکری هاشمی گفت: در بستر این قرارداد ۸ قطار ۷ واگنه معادل ۵۶ واگن CBU بصورت  آماده از سازنده چینی وارد کشور خواهد شد. 

رئیس‌ کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین ۱۰ رام قطار ۷ واگنه شامل ۷۰ واگن نیز به صورت قطعات منفصله وارد و در شرکت واگن سازی تهران مونتاژ و راه اندازی خواهد شد. 

وی با اشاره به قطارهای دیگر بیان کرد: ۱۲ رام قطار ۷ واگنه شامل ۸۴ واگن نیز با ترم PLB تولید خواهد شد که بخشی از اجزای قطار در ایران بطور بومی ساخته خواهد شد و درصد بومی سازی آن حدود ۳۰ درصد است و مابقی واگن ها  تا سقف ۵۵ درصد تولید  داخلی خواهد بود. 

تشکری هاشمی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است تا یکی از مهمترین بخش‌های تکنولوژی واگن یعنی بوژی به تعداد ۸۴۰ دستگاه در شرکت واگن سازی تهران بطور بومی و ضمن انتقال تکنولوژی تولید شود که دستاورد قابل توجهی برای بی نیازی از واردات بوژی در پروژه ۶۳۰ واگن و پروژه های آتی مشابه است.  

وی اظهار کرد: قرار بر این بود که اولین قطار این پروژه طبق قرارداد پس از ۲۳ ماه تحویل متروی تهران شود؛ اما به  درخواست شهردار تهران این زمان به ۱۲ ماه کاهش پیدا کرد.
نظرات بینندگان