کد خبر: ۴۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
وزیر خارجه اوکراین:

برای بدترین زمستان آماده می‌شویم

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به قطعی گسترده برق به دلیل حملات موشکی روسیه، اذعان کرد که اوکراین برای «بدترین زمستان» در تاریخ این کشور آماده می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «دی ولت» بیان کرد: تعدادی شمع خریده‌ام و پدرم نیز یک کامیون هیزم به دلیل حملات روسیه تهیه کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، وی خاطر نشان کرد که اگر آلمان موشک‌های دوربرد تاروس را نفرستد، اشکالی ندارد اما در عوض سیستم‌های دفاع هوایی بفرستد تا اوکراین از نیروگاه‌های خود و زیرساخت‌های انرژی در برابر حملات روسیه محافظت کند.

آلمان تمایلی برای ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف نشان نداده است و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تصریح کرده که نمی‌خواهد شاهد این باشد که موشک‌های آلمانی علیه مواضعی در روسیه مورد استفاده قرار بگیرند.

در همین حال «ژرمن گالوشنکو» وزیر انرژی اوکراین در ماه اکتبر اذعان کرد که اگر روسیه حملات گسترده‌ای را به زیرساخت‌های انرژی انجام دهد، «آسیب قابل توجهی به شبکه برق وارد می‌کند» و احتمال خاموشی وجود دارد. وی از مردم خواست ژنراتور بخرند و اقدامات دیگری را برای تقویت مقاومت در برابر خاموشی‌ها انجام دهند.
نظرات بینندگان