کد خبر: ۴۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

قوانین حوزه حریم تهران نیاز به اصلاح دارد

رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از نگاه فرماندار تهران در خصوص حریم تهران تاکید کرد: قوانین حوزه حریم تهران نیاز به اصلاح دارد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، احمد صادقی در یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش فرماندار شهرستان تهران با بیان اینکه بنده رئیس شورای شهرستان تهران هستم، گفت: در جلسات گذشته این شورا، فرماندار و یا معاون فرماندار تهران حضور داشت و این حضور کمک می کرد که شورای شهرستان بهتر به وظایف خود عمل کند. وظیفه هماهنگی و رسیدگی مسائل بین شورای شهر و بخش با فرمانداری، به شورای شهرستان واگذار شده که جز با همکاری فرماندار تهران میسر نخواهد بود.

وی تأکید کرد: از نگاه فرماندار در خصوص حریم تهران تشکر می کنیم اما قوانین نیاز به اصلاح دارد. موضوع حریم با منیت ها برطرف نمی شود. حریم به گوشت قربانی تبدیل شده که به هر طرف کشیده می شود. امروز حریم بزرگترین آسیب است و باید توسط جامعه نخبگانی به بهترین شکل و بر اساس مدل علمی قابل دفاع برطرف شود.

صادقی با بیان اینکه حریم به جلسات سیاسی واگذار نشود که هرکسی نظر سیاسی خود را بدهد، یادآور شد: باید کار نخبگانی و علمی برای رفع مشکل حریم تهران صورت بگیرد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نقش فرمانداری در حکمرانی کشور با شوراها متفاوت است، تاکید کرد: فرمانداری دارای سطح حاکمیتی است و نباید به سمت اجرای برنامه های تکنیکی در محلات برود. هرچند دغدغه ها درست باشد وظیفه اجرای مصوبات دولت در شهرستان و مدیریت بحران و ایمنی، حفظ حریم شهرها و تعدادی موضوع خاص و اعمال سیاست های جمعیتی است.

وی با اعلام اینکه دغدغه مند بودن ما در محلات نباید باعث شود نقش ارشد فرمانداری تنزل پیدا کند و سطح تکنیکی و تاکتیکی باید به سایر دستگاه ها سپرده شود، گفت: قرارگاه های خوبی در راستای همکاری بین بخشی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

مظفر با بیان اینکه هر کمیسیون شورا برنامه ای جداگانه در محلات دارند، گفت: برای مثال در کمیسیون برنامه و بودجه شورا، طرح رصد شکل گرفت و به دنبال آن هزار پروژه به ازای مختصات و نیازهای محلات در سال قبل اجرا شد و امسال نیز هزار و ۲۹۰ پروژه در شهرداری تهران تعریف شد که انتظار داریم با حمایت فرمانداری، شهرداری بتواند در این حوزه ایفای نقش کند.

در بخش دیگری از این جلسه مهدی پیرهادی با اشاره به پیگیری اعضا برای ترمیم حقوق کارکنان، گفت: دیگر جای هیچ تعللی در این زمینه باقی نمانده است. نامه ای توسط یکی از بالاترین مراجع در وزارت کشور صادر شده و حجت را بر تمام شهرداری ها تمام کرده است.

وی افزود: از شهردار تهران می خواهیم ترمیم حقوق در شهرداری تهران انجام و در اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران لحاظ شود.
نظرات بینندگان