کد خبر: ۴۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
زلنسکی:

برخی کشورهای حامی اوکراین با روسیه حرف می‌زنند

زلنسکی اذعان کرد با وجود آنکه بارها از تماس با روسیه برای حل بحران جنگ امتناع کرده، اما برخی کشورها در میان حامیان غربی اوکراین هستند که با مسکو در ارتباطند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پاسخ به اینکه مقام‌های غربی، کی‌یف را به سمت مذاکرات احتمالی صلح با روسیه سوق می‌دهند، گفت، تمایلات، درخواست‌ها و تماس‌های متفاوتی را دریافت کرده و شنیده و می‌داند که برخی از کشورها در میان حامین غربی اوکراین با مسکو در ارتباط هستند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین تاکید کرد که از سوی غرب برای ارتباط با مخالفان تحت فشار نیست و افزود: من مطمئنم که برخی کشورها در سطح اطلاعاتی یا مشاوران سران این کشورها با روسیه در ارتباط هستند. شاید فکر می‌کنند که چطور همه چیز را مدیریت کنند.

به گفته زلنسکی، مذاکرات تا زمانیکه نیروهای روسی خاک اوکرین را ترک نکنند، امکان پذیر نیست.

درحالیکه مسکو همچنان آماده یک سازش با اوکراین است، زلنسکی پاییز گذشته میلادی حکمی را امضا کرد که بر اساس آن، هرگونه برقراری تماس با رئیس جمهوری فعلی روسیه ممنوع است.

شبکه خبری ان.بی.سی روز شنبه گزارش کرد که مقام‌های غربی گفت‌وگوهایی حساس با کی‌یف داشتند که این به منزله تمایل آنها برای پایان دادن به جنگ است.
نظرات بینندگان