کد خبر: ۴۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

قیمت جهانی طلا افزایشی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۹۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا به دنبال انتشار گزارش بازار اشتغال آمریکا افزایش یافته است. این گزارش نشان می‌دهد رشد اشتغال در آمریکا در ماه اکتبر آهسته‌تر از حد انتظار بوده است. 
علاوه بر آمار اشتغال، متوسط درآمد ساعتی هم که نشانه‌ای از هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان و تورم در این کشور است 0.2 درصد در ماه اکتبر رشد داشته که پایین‌تر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. بدین ترتیب احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بالاتر می‌رود.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.35 درصد افزایبالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. بنابراین توقف روند افزایش نرخ بهره به نفع طلا و سایر فلزات گرانبهاست. از طرف دیگر، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را در کوتاه مدت تقویت کرده است.

سرمایه‌گذاران امیدوارند فدرال رزرو به دنبال ثابت نگه داشتن نرخ بهره بین 5.25 و 5.50 درصد در روز چهارشنبه، این روند را متوقف کند.
اما جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا همچنان احتمال افزایش دوباره نرخ بهره را زنده نگه داشته تا بتواند فشار تورم را مهار کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.92 درصد افزایش به 23 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با 1.02 درصد افزایش، 934 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.ش به 1992 دلار و 65 سنت رسید.
نظرات بینندگان