کد خبر: ۴۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از ریزش بیش از سه درصدی در روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران پیرامون عرضه، اندکی بهبود یافت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر با ۶۵ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش، به ۸۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه، با ۶۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۹۸ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۷ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش، در ۸۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه ایستاد.

قیمت نفت روز دوشنبه که سرمایه گذاران در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، محتاط‌تر شده بودند، ریزش پیدا کرد.

به گفته لئون لی، تحلیلگر شرکت «سی ام سی مارکت»، اگرچه رژیم صهیونیستی عملیات زمینی در غزه را آغاز کرد اما به سرعت عقب نشینی کرد. اگر این درگیری‌ها گسترش پیدا کند، دورنمای عرضه محدودتر نفت به بازارها ممکن است نمایان شود. قیمت‌ها روز سه شنبه اصلاح فنی پیدا کرده و بهبود یافتند و روند صعودی بیشتر در صورت انجام عملیات زمینی توسط رژیم صهیونیستی، پیش بینی می‌شود.

در چین، آمار ضعیف‌تر از حد مطلوب بخش تولید و بخش غیرتولیدی، نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان را برانگیخت. شاخص مدیران خرید رسمی چین، برخلاف پیش‌بینی‌ها، به پایین ۵۰ واحد سقوط کرد که به منزله رشد منفی است.

قیمت‌ها تحت تاثیر نگرانی نسبت به چشم انداز صادرات نفت ونزوئلا، تا حدودی حمایت شدند. به گفته تحلیلگران شرکت مالی آی جی، حکم دادگاه عالی ونزوئلا درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری اپوزیسیون، ممکن است روی تصمیم آمریکا برای تداوم لغو تحریم‌ها تاثیر بگذارد.

آمریکا اخیرا تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را به مدت شش ماه، لغو کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با وجود احتمال بالای عدم تغییر نرخ‌های بهره، بازارها منتظر نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در بعدازظهر روز چهارشنبه هستند.
نظرات بینندگان