کد خبر: ۴۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

کارخانه‌ها می‌توانند زمینه‌ساز مهارت آموزی هنرستانی‌ها باشند

وزیر آموزش و پرورش گفت: کارخانه‌ها زمینه‌ای برای مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص در هنرستان‌ها هستند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای نواحی و مناطق آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی دارد و وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های زیاد می‌توانند زمینه‌ای برای مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص در هنرستان‌های این شهر باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه باید بارها به خودمان تذکر دهیم که آموزش و پرورش، راه شکوفا کردن آینده کشور است، گفت: ما در زمره گروهی از مسئولان هستیم که آینده‌سازی را بر عهده داریم. مراقب و انتخاب درست معلم، کلید موفقیت ما در آینده خواهد بود.

وی اضافه کرد: آموزش درست بر اساس سند تحول بنیادین، مقدمه‌ساز منجی عالم بشریت خواهد شد و تمدن نوینی را رقم خواهد زد، تمدنی که در آن آموخته‌های پیامبر جهانی خواهد شد، اگر حکمرانی علی‌ وار و آموزه‌های حضرت زهرا (س) جاری باشد، جهانی سراسر از عشق، محبت و از خودگذشتگی خواهیم داشت.

صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه تحول از خود ما شروع می‌شود، بیان کرد: مرحله اول در تحول، شناختی بوده و سپس نوبت مراحل نهادی و فرایندی است. سند تحول هر استانی باید نسخه و برش خاص خودش را داشته باشد و باید برش‌های مدرسه‌ای، حقوقی و رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی متذکر شد: تمام مسئولان نسبت به سند تحول تکلیف دارند و میزان مشارکت سایر نهادها نیز موثر بوده و استاندار هر استان باید همه مسئولان را پای کار بیاورد؛ چرا که همه موظف هستند برای تحقق اهداف سند تحول همکاری کنند. سند را از طاقچه به مدرسه بیاورید و دست و بال مدارس را طبق اختیارات آیین نامه اجرایی مدارس، باز بگذارید.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر توجه به امور پرورشی و تربیتی، وضعیت و تعداد سالن‌های ورزشی این استان را مناسب عنوان کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان باید در این زمینه کمک کند. در خصوص مدرسه‌سازی نیز اقدامات شایسته تحسینی در این استان انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش به مبارزه با آسیب‌های تهدیدکننده در مدارس، اشاره کرد و گفت: میدان نبرد امروز در مرزها نیست، بلکه در مغزها است و دیگر ارتش، سپاه، زمین، دریا آماج حمله دشمن نیست، بلکه در مدرسه نباید آسیب پذیر باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان تقویت شود، جامعه تقویت می‌شود. فضاهای خالی وجود دارد که می‌تواند برای تربیت نیرو در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد و با تقویت دانشگاه فرهنگیان، می‌توان کمیت تربیت نیرو نیز افزایش داد.

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی تربیت دانشجوی مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه صنعتی سهند در راستای توسعه علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تربیتی و گسترش همفکری با حضور وزیر آموزش و پرورش منعقد شد.
نظرات بینندگان