کد خبر: ۴۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

پشتیبانی اینترنت استارلینک از امدادرسانان در غزه

ایلان ماسک در واکنش به درخواست‌ها برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت از طریق سرویس ماهواره‌ای استارلینک برای غزه، اعلام کرد از سازمان ملل و سایر نهادهای امدادرسان بین‌المللی، حمایت خواهد کرد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، ارتباطات و اینترنت در منطقه تحت محاصره غزه، در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی، قطع شده بود.

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی در روزهای جمعه و شنبه با گذاشتن هشتگ «استارلینک برای غزه» در پست‌هایشان، خواستار فراهم شدن خدمات استارلینک برای این منطقه شده بودند.

استارلینک توسط شرکت هوافضای «اسپیس ایکس» که متعلق به ایلان ماسک است، فراهم می‌شود. این سرویس در حال حاضر برای اوکراین که سرگرم جنگ با روسیه است، فراهم شده است.

ماسک در پاسخ به کاربری که گفته بود غزه فورا به استارلینک نیاز دارد، گفته بود: مشخص نیست چه کسی اختیارات مربوط به ارتباطات زمینی در غزه را دارد، اما می‌دانیم که هیچ پایانه‌ای در این منطقه درخواست اتصال نکرده است. اسپیس ایکس از ارتباطات با سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

بر اساس گزارش وب سایت نیو عرب، وی همچنین در پاسخ به پست الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده کنگره آمریکا که از استارلینک نام نبرده بود اما درباره قطع ارتباط در غزه اظهارنظر کرده بود، وعده داد از گروه‌های امدادرسان حمایت کند.

پایانه‌ها، دستگاه‌هایی هستند که کاربران را قادر می‌سازند به استارلینک وصل شوند. مشخص نیست چه تعداد پایانه در حال حاضر در غزه هستند که از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی بوده است.
نظرات بینندگان