کد خبر: ۴۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

آغاز به کار تیم ملی فوتبال بانوان برای المپیک

تیم ملی فوتبال بانوان از امروز برای یکی از دو سهمیه آسیا در المپیک پاریس به مصاف حریفان خود در مرحله دوم انتخابی المپیک می‌رود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، مرحله اول مسابقات فوتبال مقدماتی انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس با حضور ۲۰ تیم در فرودین سال جاری برگزار شد. در آن رقابت ها تیم ملی فوتبال بانوان ایران با بنگلادش، مالدیو و میانمار همگروه شد و در نهایت با انصراف ۲ تیم بنگلادش، مالدیو توانست مجوز حضور در مرحله‌ دوم این مسابقات را کسب کند.

شاگردان آزمون در مرحله دوم این رقابت‌ها با تیم‌های استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین هم گروه هستند. آنها کار سختی پیش رو دارند چرا که استرالیا در صدر رنکینگ آسیا قرار دارد و در جهان نیز دهم است.

این رقابت‌ها در سه گروه چهار تیمی از اول تا ۹ آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا در نهایت دو نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شوند.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا (میزبان)، چین تایپه، فیلیپین، ایران
گروه B: چین (میزبان)، کره جنوبی، تایلند، کره شمالی
گروه C: ژاپن، ویتنام، ازبکستان (میزبان)، هند

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین دیدار خود روز پنجشنبه ۴ آبان ماه از ساعت ۱۹ به وقت محلی و ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران با پیراهن قرمز به مصاف زردپوشان استرالیا به میدان می‌رود. مسابقه دوم در حالی روز یکشنبه ۷ آبان از ساعت ۱۸:۱۰ به وقت محلی و ساعت ۱۳:۴۰ به وقت تهران برگزار می‌شود که چین تایپه با پیراهن یکدست سفید به مصاف قزمزپوشان ایران می‌رود.

بازی آخر ملی پوشان برابر فیلیپین روز چهارشنبه ۱۰ آبان از ساعت ۱۵:۵۰ به وقت محلی و ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و ایران با لباس یکدست سفید برابر آبی پوشان فیلیپین به میدان می‌رود.

برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه چهارم آبان‌ماه
فیلیپین - چین‌تایپه
ایران - استرالیا

یکشنبه هفتم آبان‌ماه
استرالیا - فیلیپین
چین‌تایپه - ایران

چهارشنبه دهم آبان‌ماه
ایران – فیلیپین
چین‌تایپه - استرالیا
نظرات بینندگان