کد خبر: ۴۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران شرایط بازار طلا و سکه را مطلوب عنوان کرد و به مردم توصیه کرد منتظر کاهش یا افزایش بیشتر قیمت‌ها نباشند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین, نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره شرایط بازار سکه و طلا گفت: در طی هفته جاری قیمت انس جهانی کاهش ۹ دلاری در بازارهای داخلی نیز با توجه به نوسانات بازار ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی اندکی قیمت‌ها افزایش یافت.

 وی اضافه کرد: در مجموع در طول این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۲ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت و ۲۹ میلیون ۱۰۰ هزار تومان شد، سکه تمام طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد، قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه یک گرمی هم افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و به ترتیب ۱۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان شدند. حباب سکه هم در طول هفته ۵ میلیون ۱۰۰ هزار تومان بود.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این نوسان که بین ۱ تا ۳ درصد بوده در بازار طبیعی است، اظهار داشت: در ۱۰ روز اخیر شرایط ثبات قیمت‌ها طی کردیم بازار تغییرات ۱ تا ۳ درصدی باتوجه‌به نوسانات انس جهانی و بازار ارز داشت که امری طبیعی بود.بذرافشان افزود: بازار از نظر تقاضا شرایط خوبی ندارد، همچنان روند کاهش تقاضا ادامه دارد اما هیچ‌گونه التهابی در بازار نیست و شرایط روال عادی را طی می‌کند.

 وی با بیان اینکه قیمت‌های انس جهانی، ارز و طلا و سکه به ثبات رسیده است، گفت: مردم کمی در رابطه با آینده قیمت طلا دچار سوال و تردیدهایی هستند؛ باتوجه به ثبات نسبی که از ابتدای سال در بازار طلا بوده و فقط در همین بحران خاورمیانه قیمت‌ها نسبتاً افزایشی شد در حال حاضر قیمت‌ها دوباره به ثبات رسیده است.

 رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از روند قیمت‌ها در روزهای آینده نیز گفت: در صورتی که در بازارهای جهانی تغییری نداشته باشیم، در بازارهای داخلی نیز نرخ ارز تغییر نکند همچنین حوزه سیاسی و اقتصادی اتفاق خاصی رخ ندهد قیمت‌ها نوسان نخواهد داشت.

 بذرافشان در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی بازار برای خرید طلا و سکه مناسب است یا خیر نیز گفت: توصیه ما این است با توجه به ثبات کنونی مردم منتظر کاهش یا افزایش نباشند ما توصیه‌ای برای خرید یا عدم خرید نداریم اما با توجه به شرایط حاضر مردم مبادلات خود را در بازار طلا و سکه انجام دهند.
نظرات بینندگان