کد خبر: ۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
وحیدی:

برخورد با داعش و گروه‌های تروریستی در کشور ادامه دارد

وزیر کشور گفت: درگیری با وابستگان جریان داعش دائم برقرار است و دستگاه های امنیتی با تسلط کامل موارد متعددی که قصد عملیات داشتند را بازداشت کردند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درگیری با وابستگان جریان داعش دائم برقرار است و گروه‌های تروریستی همواره فعال‌اند و دستگاه های امنیتی با تسلط کامل موارد متعددی که قصد عملیات داشتند را بازداشت کردند.
وی افزود: این روند برای دستگاه های امنیتی تقریباً روند جاری شده که با این گروه‌ها برخورد کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی مهاجران افغانستانی از سوی دولت اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که مهاجران افاغنه هستند، طبیعتا در بین آن‌ها متخلف هم پیدا می‌شود. باید بررسی شود که این افراد مهاجر قانونی هستند و یا غیرقانونی، چند هزار نفر از مهاجران غیرقانونی متخلف در زندان‌ها هستند، اما به این معنا نیست که افغانستان‌ستیزی ایجاد کنیم. ساماندهی مهاجران افغانستانی لازم است و در دستورکار قرار دارد.

وحیدی بیان کرد: مهاجرانی که مجوزی برای حضور ندارند، به کشورشان مسترد خواهند شد و در این‌باره تاکنون 200 هزار نفر مسترد شده‌اند. لازم است سازوکار قضایی دقیق‌تری در این موضوع داشته باشیم تا برخورد قوی‌تری انجام بگیرد. البته برخی مهاجرانِ مستردشده مجدداً به ایران بازگشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات طالبان برای این موضوع نیز اضافه کرد: این مسئله برای دولت طالبان موضوع جدی و مهمی نیست. مهاجران غیرقانونی باید کشور را ترک کنند، باید سازوکار قوی‌تری پیش‌بینی کنیم تا با مهاجرانی که به کشورشان بازگردانده می‌شوند و دوباره به ایران برمی‌گردند، برخورد شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درخصوص برخی اخبار مبنی بر افزایش سرقت‌های خرد خاطر نشان کرد: سرقت‌های خرد افزایش یافته و فراجا قرارگاهی در این خصوص تشکیل داده و برخورد مناسبی در این‌باره پیش‌بینی کرده است.

وحیدی در پاسخ به سوالی درخصوص آرد آزاد در نانوایی‌ها تصریح کرد: دولت قیمت آرد و نان را افزایش نداده بلکه حتی یارانه بیشتری نیز به نانوایی‌ها اختصاص داده که پرداخت می‌شود. بعضی از استان‌ها در طول سال‌های گذشته باتوجه به اینکه نرخ آرد پایین مانده بود مشکلاتی داشتند، در این استان‌ها برای متناسب‌سازی و حل مشکلات اقتصادی نانواها، تصمیم گرفته شد که حدود 15 الی 30 درصد قیمت نان افزایش یابد؛ البته شورای آرد و نان در استان‌ها این افزایش را مصوب کردند اما آزادکردن یارانه نان در دستورکار دولت قرار ندارد.
نظرات بینندگان