کد خبر: ۴۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
یک ملی‌پوش سابق:

قلعه‌نویی مرد روزهای سخت است

یک ملی‌پوش سابق می‌گوید قلعه‌نویی مرد روزهای سخت است و مطمئن باشید ایران در جام ملت‌های آسیا درخشان خواهد بود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, محمدرضا مهدوی درباره وضعیت تیم ملی ایران پس از تورنمنت اردن و دو پیروزی در این رقابت‌ها اظهار کرد: به جز آسیب تلخ پورعلی‌گنجی، شرایط تیم ملی ایده‌آل بود. این قهرمانی هم در رزومه کادر فنی ثبت شد و هم باعث شد بازیکنان تیم هماهنگ‌تر شوند و کادر فنی به ترکیب اصلی خود برسد.

او درباره کیفیت دیدارهای ایران در مقایسه با کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن گفت: بضاعت و شرایط ما همین است. آیا ما می‌توانیم مثل ژاپن با آلمان بازی کنیم؟ کشورهای دیگر از نظر اقتصادی خیلی کارها انجام می‌دهند و طبیعی است که چنین بازی‌های بزرگی را برای خود تدارک ببینند اما کشور ما با توجه به تحریم‌ها و مشکلات، مجبور است با همین بضاعت پیش برود.

این ملی‌پوش سابق درباره اشتباهات فردی در خط دفاع و خط دروازه تیم ملی که در بازی با اردن اتفاق افتاد، بیان کرد: عدم شناخت بازیکنان از سیستم و تاکتیک‌های حاضر قلعه‌نویی باعث اشتباهات فردی آنها می‌شود. چندین سال سیستم دفاعی قوی داشتیم و سیستم کی‌روش در ذهن بچه‌ها نقش بسته است. سیستم هجومی قلعه‌نویی و این تغییرات زمان می‌برد تا باعث هماهنگی میان بازیکنان شود.

او درباره استفاده از بازیکنانی مثل خلیل‌زاده گفت: پختگی بازیکن را سرمربی متوجه می‌شود. طبیعی است که بازیکن آماده در هر سنی در ترکیب قرار بگیرد. خلیل‌زاده سن بالایی دارد اما در حال حاضر پرش‌ها و جسارتش را کسی ندارد. به نظرم همه بچه‌ها خوب هستند و اگر پورعلی‌گنجی هم از لیست خارج شود، بازیکن دیگری می‌آید. اگر یادتان باشد مجید حسینی هم اتفاقی در جام جهانی وارد ترکیب شد و دیدید چقدر خوب کار کرد.

مهدوی درباره عملکرد بازیکنان کناری ترکیب تیم ملی بیان کرد: این چرخش و تغییر بازیکن‌ها خوب است. دیدید حاج صفی نبود و میلاد محمدی چقدر خوب کار کرد. رامین رضاییان یک عمر ارتباط بین دفاع و هافبک و هافبک و خط حمله را در تیم ملی برقرار می‌کند. مهرداد و میلاد و رامین شاگردان ما در راه‌ آهن بودند و می‌دیدیم که چقدر تمرین می‌کنند و زحمت می‌کشند. در تیم ملی برای ایجاد دفاع مستحکم از میلاد محمدی و برای حمله از احسان حاج صفی می‌شود استفاده کرد.

او در پایان اضافه کرد: قلعه‌نویی مرد روزهای سخت است. همه منتظر یک جام ملت‌های درخشان هستند. مطمئن باشید ما هافبک‌ها، مدافعان چپ و راست و و خط حمله قدرتمندی داریم. دروازه‌بان‌های خیلی خوبی در تیم ملی هستند و به هر حال ممکن است دروازه‌بان اشتباه کند. وقتی وظیفه لیدری به دروازه‌بان می‌دهید، طبیعی است که یک اشتباه جزیی رخ دهد و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.
نظرات بینندگان